echte newbie vraag.. ilife '04

:oops: misschien wel beetje met schaamrood op de wangen maar moet het toch weten ..

Ik ben de gelukkige bezitter van een powerbook 12" met de laatste versie van het panther besturingssysteem. Ik maak dankbaar gebruik van iphoto en idvd.
Echter zie ik overal ilife '04 voorbij komen met ook deze paketten erin? zijn deze beter ? uitgebreider ?? is er eigelijk wel verschil ??

Als op jouw computer iPhoto 4, iMovie 4 en iDVD4 staan, dan heb je iLife 4 gewoon bij je Powerbook geleverd gekregen.

Heb je van deze programma’s versie 3, dan wordt het interessant om over te stappen, omdat de programma’s er duidelijk op vooruit zijn gegaan.

KarelWillem bedoelt dus eigenlijk dat in iLife 4 'Garageband als extraatje zit. En de meest recente versies van iDVD, iPhoto, iTunes en iMovie. Je kunt om te beginnen eens kijken onder software update, linksboven in je menubalk onder het blauwe appeltje. Waarschijnlijk krijg je dan als je het overzicht download de meest recente versies van alle pakketten. Behalve natuurlijk dat Garageband.

:lol:

een losse doos OSX 10.3 "Panther" bevat inclusief de 'oude' versie van iLife :

iPhoto 2
iTunes 4
iMovie 3
iDVD

…via Apple’s software Update zijn deze alle gratis te updaten naar versie 3.0.x
(en iTunes zelfs gratis naar de allernieuwste : versie 4.6)

een losse doos iLife '04 bevat de ‘nieuwe’ versie van iLife :

iPhoto 4
iTunes 4.5
iMovie 4
iDVD 4
Garage Band

(en via software update kan je dan de allernieuwste updates van elk downloaden)

welke versies jij hebt kan je eenvoudig zelf checken in de Finder,
maar hier zijn nog wat richtlijnen :

• heb je je Mac na februari/maart 2004 aangeschaft, dan heb je er Panther en iLife '04 bij gekregen
  • heb je je Mac tussen herfst 2003 en februari/maart 2004 aangeschaft dan heb je er alleen Panther met de ‘oude’ iLife bij gekregen
  • heb je een nog oudere Mac, en heb je Panther als los pakket geinstalleerd, dan heb je er alleen de ‘oude’ iLife-programma’s bij

…in die laatste 2 gevallen moet je iLife '04 als apart pakket aanschaffen (en installeren) om gebruik te kunnen maken van de nieuwste versies

nogmaals : check via de Finder nog even welke versies je zelf hebt

Succes !!
Toon.B

Hartstikke bedankt .. ik draai al de nieuwe versies en ben ook bij met de updates. Het is nu wel duidelijk geworden!

:wink:
Het is eigelijk ook meer een pc streek om halve versies erbij te leveren zodat je hele versies kunt kopen… Heb nog nooit zo’n complete laptop gehad als mijn powerboekje.

[quote="beammeup"]KarelWillem bedoelt dus eigenlijk dat in iLife 4 'Garageband als extraatje zit. En de meest recente versies van iDVD, iPhoto, iTunes en iMovie.

Ik begrijp het niet ? Misschien ben ik ook wel een newbie, maar een vriendinnetje van mij heeft me haar software geleend. Panther zat er de volgende dag op en ik was weer helemaal blij. Maar dat garageband ben ik op mijn appeltje nog niet tegengekomen.

Heb ik iets fout gedaan ?

ja niet betalen voor de software :o garageband zit niet bij het besturings systeem, het is volgens mij alleen los te verkrijgen op ilife'04

daan.