edit

edit

Dat is volgens mij absoluut onmogelijk, die G5 moet echt wel gekoeld worden. (de mijne is op dit moment serieus aant blazen :P) Ik ben het zogoed als zeker dat het catastrofaal zou aflopen zonder.

Ja idd zal heus wel overhit geraken zonder fan :)

Zeker... Gelukkig dat ie zichzelf uitschakelt als ie te warm wordt... Dus catastrofaal zal het niet worden. ;-)

[quote:daa688ee49="Pink Grapefruit"]Zeker... Gelukkig dat ie zichzelf uitschakelt als ie te warm wordt... Dus catastrofaal zal het niet worden. ;-)[/quote:daa688ee49]

hmm ik heb eens op een dvd van upgrading en repairing computers gezien dat ze een computer opstartte zonder enige koeling en ze hadden een temperatuurmeter aangesloten.
eerst deden ze het met een intel: hij startte op en hij ging langsaam naar een hoge temperatuur. als die te hoog werd schakelde hij idd uit. maar toen ze hetzelfde deden met een amd ging de temperatuur bijna direct gigantich hoog en hij schakelde niet uit en toen ze de heat sink er weer opzette wou hij niet meer opstarten

Ik zou het niet doen :(

idd anders die mooie G5 naar de botten :)

Waarom zouden ze er een in stoppen als het niet nodig is natuurlijk moet het

[quote:02365ed56d="vikking"][quote:02365ed56d="Pink Grapefruit"]Zeker... Gelukkig dat ie zichzelf uitschakelt als ie te warm wordt... Dus catastrofaal zal het niet worden. ;-)[/quote:02365ed56d]

hmm ik heb eens op een dvd van upgrading en repairing computers gezien dat ze een computer opstartte zonder enige koeling en ze hadden een temperatuurmeter aangesloten.
eerst deden ze het met een intel: hij startte op en hij ging langsaam naar een hoge temperatuur. als die te hoog werd schakelde hij idd uit. maar toen ze hetzelfde deden met een amd ging de temperatuur bijna direct gigantich hoog en hij schakelde niet uit en toen ze de heat sink er weer opzette wou hij niet meer opstarten[/quote:02365ed56d]
Om aan de CE normen te voldoen moet elk elektrisch toestel dat warm kan worden voorzien zijn van een thermische veiligheid… m.a.w. dat AMD-systeem zal een oud systeem geweest zijn dat niet CE-gekeurd was.

Nou ik kan je wel vertellen dat mijn Pentium4 het precies 7 seconden uithield zonder CPU-fan. Ik had de kast open, hield mijn vinger op de processor en zette het ding aan. Nou, mijn electrische kookplaat wordt niet zo snel warm! De computer draaide dus 7 seconden en schakelde toen geforceerd uit.

Ik zou het dus ook niet proberen!

Maar wat als we deze thermische beveiliging nou ook verwijderen? :P

TIKTAKTIKTAK BOEEM :smiley: !

beetje rare vraag toch wel, dingen zitten er niet voor niets in. maar feel free to do so....sukses.

Ik zou het nooit doen. Ik ken het verhaal van een imac met defecte fan. De schroefbladen liepen vast tegen de wand van de behuizing. en....................De imac ging helemaal volledig naar de kloten. Gelukkig kreeg men een nieuwe vanwege de garantie.

Dus niet de fan uitschakelen

[quote:b4ee331d88="vikking"][quote:b4ee331d88="Pink Grapefruit"]Zeker... Gelukkig dat ie zichzelf uitschakelt als ie te warm wordt... Dus catastrofaal zal het niet worden. ;-)[/quote:b4ee331d88]

eerst deden ze het met een intel: hij startte op en hij ging langsaam naar een hoge temperatuur. als die te hoog werd schakelde hij idd uit. maar toen ze hetzelfde deden met een amd ging de temperatuur bijna direct gigantich hoog en hij schakelde niet uit en toen ze de heat sink er weer opzette wou hij niet meer opstarten[/quote:b4ee331d88]

mijn AMD’ke overleeft dat toch langer hoor. Zonder koelblok kan hij 10 minuten volledig stressed draaien, met koelblok 4 uur, en met ventilator 24uur op 24. Vandaar dat de ventilator maar 600 RPM doet. En hij behoord nog tot de generatie van de warme AMD’s (palomino). Het word wel enorm heet, en het moederbord gaat er enorm onder lijden, als het te erg word reboot hij gewoon.

Haha. Moest er geen ventilator nodig zijn dan zat er toch gewoon geen in ...

Waarom wil je zo iets eigenlijk doen? :?

het kan wel :evil: maar dan zul je overmoeten gaan op water koeling en er een passief gekoelde atx voeding aan moeten hangen. optie 2 koop imac g3 :)LOL of een cube