edit

edit

appletje alt d

edit

Dat ligt aan je muisdriver denk ik. Op mijn Wacommuis heb ik ook F9 als toetsaanslag toegewezen aan een knop t.b.v expose.

Deze toetsencombinaties zijn eenvoudig op te zoeken en naar wens aan te passen in de Keyboard Preferences, onder Keyboard Shortcuts.

edit

Je vroeg naar een toetsencombinatie [i:04e3873dfd]of[/i:04e3873dfd] muisknop. Die muisknoppen moet je natuurlijk instellen op het Preferences paneel van de driver van je muis, indien aanwezig, dat is hierboven ook al verteld.

Exposé en Dashboard werken in OS X standaard met Hot Corners en niet met muisknoppen. Niet zo gek als je bedenkt dat Apple muizen maar een muisknop hebben.

Als je de Dock op Auto-Hide hebt gezet via de Preferences, door te CMD-klikken op het scheidingslijntje in de Dock, of met de toetsencombinatie, dan werkt dat trouwens vergelijkbaar als die hot corners, want als je je muis op de rand van het scherm plaatst waar de Dock had moeten staan dan komt hij automagisch te voorschijn.

Update: Oh, wacht, ik zie nu ook die muisknoppen in het Exposé en Dashboard Preferences paneel. Erg handig! En weer wat geleerd…

edit

Ok, dit is de derde keer:

Daarvoor moet je de driver software installeren van de fabrikant van je muis. Heb je een Logitech muis, dan haal je dus de Logitech Control Center software op bij logitech.com, en daarmee kan je het instellen. Heb je een muis van een andere fabrikant, zoek dan eens op de website van die fabrikant.

edit

tegenwoordig gaan alle draadjes dicht, dan maakt deze niet veel meer uit :P

Ok, sorry voor de vaagheid. Ik was met je mee aan het denken en kwam zelf tijdens dat proces ook pas achter een gedeelte van de antwoorden op je oorspronkelijke vraag. Dat was misschien niet helemaal duidelijk, en ik was misschien wat ongeduldig. Maar je gaf zelf niet echt aan welke suggesties je al geprobeerd had, en wat daarvan het resultaat was.

Mij is het gisteren in ieder geval gelukt om met mijn Logitech muis en de Logitech Control Centre de Command-Option-D toetsencombinatie onder een van de extra muisknoppen te zetten. Werkt perfect hier. Je kan per knop instellen of je het een muis-klik of een toetsencombinatie wil laten zijn. Je kan zelfs nog voor andere opties, zoals van programma wisselen kiezen. In dit geval kies je dus voor de toetsencombinatie en stel je de letter D in met Cmd en Option als modifier keys.