edit

edit

Proficiat met je besluit, je zal het je niet beklagen. Er is inderdaad een studentenkorting(vanaf + 18) . De garantie is algemeen je moet dus niet speciaal in België kopen. Het geheugen bij Apple is steeds duur , zelf aankopen en plaatsen loont. Ieder AP is goed om draadloos te gaan ,best een zo hoog mogelijke snelheid in het AP. De levertijd is sterk afhankelijk van het model, standaard configuraties zijn nu in voorraad. BTO bij Apple , dat is 4 tot 6 weken wachten dus extreme kaart en geheugen er bij de dealer laten plaatsen of zelf doen!

PS. je bent wel en kranige student van 84 volgens je profiel

edit

Je bent zeker beter af als je het geheugen los koopt. Ten eerste ben je veel voordeliger uit (kijk maar eens op mailamac.nl) en als je 2 bankjes van 512 mb besteld werkt het systeem sneller. 2 bankjes van hetzelfde geheugen (grootte en type) biedt namelijk een snelheidswinst.

wat je vooral moet weten is dat je huidige software niet zal werken op je mac zonder een programma als virtual pc. als student zijnde kan ik je aanraden office for mac aan te schaffen omdat zo ongeveer het gros van de onderwijs wereld met dit pakket werkt en het is wel zo makkelijk om deze bestande nadeloos uit te kunnen wisselen met je studie-genoten.

edit

edit

de korting die studenten krijgen is een paar procent. Volgens mij moet je dat Micro$oft office ook vergeten. Je krijgt toch Appleworks erbij ?!?! Kan makkelijk word en excel bestanden voor je vertalen ! Dus geen office scheelt weer veel geld !

:apple:

Let op, als 16 jarige geldt normaal geen studentenkorting! Je moet een studentenkaart hebben = +18

edit

[quote:92c205581c="djafke"]mijn zus is student (heeft iedere student zo een studenten pas) nouja maakt niet zo veel uit hier.

Kwil niet laten blijken dat ik geen enkele search heb gedaan (want dat is niet zo) maar hoe kan ik het goedkoopst een iMac G5 kopen ? (alleen + extreme als extra optie).

(usa en dan overvliegen?, belgie, …)[/quote:92c205581c]

Apple Store met onderwijskorting. En RAM geheugen bij Mailamac.nl ofzo kopen.

USA is geen optie, wel goedkoper maar : qwerty en 130 V extra transport Alle voordeel is snel weg. Aanschaffen via een lokale dealer met studentenkaart levert 3 % korting op. In de grote centra (Gent-Antwerpen-Leuven) en via de apllestore krijg je 6 % korting met studentenkaart. Een lokale dealer bestelt het gewenste toestel bij de applestore er is zelden voorraad. Service is er beter,je bent er geen nummer. De grote centra hebben meestal voorraad maar komen druk en onpersoonlijk over. Je hebt een dealer nodig als er problemen mochten optreden, zowel binnen als buiten de garantie periode.

Ik koop m'n Apple producten meestal hier: http://www.macwarehouse.nl/ Prijzen zijn excl. btw.

Bij een heleboel scholen en instellingen kun je via http://www.surfspot.nl goedkoop aan software komen. Office 2004 kost dan nog maar zo'n 15 euro! Het is jammer dat een heleboel studenten niet op de hoogte zijn van deze mogelijkheid, omdat het ze een boel geld scheelt en je gewoon een legale versie krijgt.