eDrive

Ik heb met TechTools en eDrive aangemaakt maar ald ik zeg restart in eDrive dan zie ik hem 5 seconden staan en dan verdwijnt hij.

Kijk ik bij schrijfhulpprogramma dan zie ik hem staan.

Hoe komt dat en wat kan ik er aan doen???

Als je van je eDrive opstart kan ik me niet voorstellen dat hij verdwijnt.

Als je normaal opstart kan het inderdaad kloppen dat je hem even ziet staan en later ziet verdwijnen. Lijkt mij geen zorgwekkend iets. Techtool zorgt er waarschijnlijk voor dat hij bij normaal gebruik onzichtbaar wordt. Ik heb het ook, maar zie er geen problemen in.

Het lijkt er inderdaad op dat hj niet opstart via een E-disk.

Hoe doe jij dat ? Bij starten option ongedrukt houden en dan schijf kiezen ?

Groeten,
Frans

Kan iemand mij vertellen wat er bedoeld wordt met eDrive? Het klinkt mij zo windoze in de oren.

Of wordt er gewoon externe opstartschijf bedoeld?

Een eDrive is een partitie van 4gb, die je aan kunt maken met Techtool Pro, zonder de hd te formatteren. Op deze drive staat TTP, zodat het sneller werkt dan het opstarten vanaf cd. Volgens mij start je op in de eDrive door de e-knop ingedrukt te houden, edit: bij het opstarten natuurlijk!!

[quote:43b2618775="wjgmspeedy"]Een eDrive is een partitie van 4gb, die je aan kunt maken met Techtool Pro, zonder de hd te formatteren. Op deze drive staat TTP, zodat het sneller werkt dan het opstarten vanaf cd. Volgens mij start je op in de eDrive door de e-knop ingedrukt te houden[/quote:43b2618775]

Dank je wel.
Weer wat geleerd.

Ja, bij opstarten de control toets ingedrukt houden, maar mijn eDrive verschijnt niet in de lijst. Als ik TechTool opstart dan verschijnt de eDrive opnieuw en kan ik hem selecteren. Tot mijn verbazing is die LEEG, ik ga ervan uit dat daar bijna dezelfde inhoud zou moeten instaat dan op de opstartCD te vinden is...

Zal alles eens verwijderen en herinstalleren, mischien brengt dat de oplossing.

De eDrive opnieuw vanaf CD aanmaken zal het oplossen, vergeet daarna niet om direct de eDrive op te starten.

De eDrive unmount zichzelf omdat het niet als gewone partitie gebruikt kan worden, Micromat wil deze graag alleen voor haar eigen TTP gebruiken, maar staat wel toe dat je andere programma’s erop installeert. Met de ‘E’ ingedrukt opstarten werkt misschien bij enkele Macs, maar mogelijk bij geen enkele. Met de Alt-toets ingedrukt moet het lukken, anders is er iets mis met de eDrive en moet je het inderdaad opnieuw vanaf CD aanmaken (opstarten vanaf de installatieCD). :smiley:

eDrive blijft leeg, hoeveel ik hem ook verwijder en opnieuw installeer

Ik zal weer naar de winkel moeten denk ik

Dus als je je Mac opstart en je houdt de ALT-toets ingedrukt, dan krijg je wel partities te zien, maar geen eDrive?

En als je Systeemvoorkeuren opent en dan bij Opstartschijf kiest voor de eDrive en die vastlegt als opstartschijf? En dan opnieuw opstart? Staat de eDrive wel bij de schijven onder Opstartschijf? Dan betekent dit dat er wel van opgestart kan worden.

[quote:fd666fa49a="wjgmspeedy"]Volgens mij start je op in de eDrive door de e-knop ingedrukt te houden, edit: bij het opstarten natuurlijk!![/quote:fd666fa49a] Weet niet hoe ik er bij kwam, dacht het ooit ergens gelezen te hebben, maar klopt dus niet. Is zoals JeePee schreef idd. de alt-toets.

[quote:dc0dfedb05="wjgmspeedy"]dacht het ooit ergens gelezen te hebben, maar klopt dus niet.[/quote:dc0dfedb05]

Klopt oorspronkelijk wel, ik had het ook in een artikel geschreven en dit was ook de bedoeling, maar het werkt of in een enkel geval of helemaal niet. Micromat wilde het, maar ik krijg de indruk dat het niet gelukt is ofzo… :smiley: