Een 12" PB of een 15"TiBook ?? ik wee niet???

Hee beste mensen,

Terwijl ik dit schrijf werk ik helaas nog op een PII 450mhz met Windhoos erop, k wordt GEK!! :x Maar heb gelukkig op me werk een G4 500Mhz en een nieuwe Imac, maar wil ook iets voor onderweg en me eigen thuis.

Dus nu had ik de vraag:

Ik ben grafisch vormgever / fotograaf en veel op pad.

Ik dacht zelf om de 12" Powerbook te kopen, maar nu zei een collega dat ik ff moest wachten tot de alu 15"pwrbook uit is, dan wordt de tiBook goedkoper en daar zou ik veel meer aan hebben.

Wat is nu wijsheid?

Iemand zei laatst dat een computer de minst duurzame investering is, dus wachten is altijd beter. Het ligt er maar net aan hoeveel geld je te besteden hebt. Als je veel onderweg bent lijkt de iBook me een wijze keus, want hij schijnt tegen een stootje te kunnen. Neem eens een kijkje op [url]http://www.x-alt.nl[/url] Ze hebben veel aanbiedingen want de oude modellen moeten weg.

Ik zit op mijn salaris te wachten en dan koop ik er ook een… :smiley:

Ikheb toch liever een G4 proc. Dit omdat ik ook met scanbestanden zit die over de 100MB innemen, en dan draait de G4 toch iets lekkerder dan de G3. Vooral als je laat interpoleren of dergelijke... Maar ik zal zeker kijken op x-alt.

tnx voor de tip.

Ik ben zelf fotograaf en veel op pad. Ik heb sinds twee weken de PB 12" en ben helemaal verliefd, wat een geweldig apparaat! Ik heb hiervoor een aantal jaar op een G4 desktop gewerkt, maar ik weet zeker dat ik vanaf nu altijd mobiel wil blijven met mijn computer. Wat betreft de prijs, je kan natuurijk wel blijven wachten, want het zal altijd goedkoper blijven worden, maar dan kom je nooit aan een echte computer.

Mborsten,

Bedankt voor je antwoord, het heeft me weer erop gepind gewoon een 12"PB te kopen en niet meer te lang blijven wachten…
Werk jij veel digitaal? En zo ja draait dat een beetje op de 12"PB, er kan namelijk maar 640MB Ram in… Ben op me G4 desktop 1.2Gig Ram gewend. Maar die is wel langzamer…