een 2de Dock misschien?

Mijn dock is te klein. Er passen geen nieuwe icons meer in en ik wil er wel meer op kwijt. De dock weergave staat al heel klein. Ik kom uit windows land en ik ben gewend veel snelkoppelingen direct bij de hand te hebben. Wellicht dat hier wel een oplossing voor is, maar wie kan mij even tippen. Ik heb een alias van de Programma's map gemaakt en deze verplaatst naar (edit: naast...) het prullenbakje, maar het icoon is erg lelijk en ik kan geen andere icoon aangeven voor deze alias (wat voor snelkoppelingen in windows wel kan zeg maar..). Iemand een idee, of waar laten jullie de snelkoppelingen?

ik kan je vooral Quicksilver aanraden (even googlen..). Alles wat je dan hoeft te doen is (bijv, is aanpasbaar) ctrl-spatie om het qs-schermpje te openen, dan tik je de eerste paar letters in en enter om hem te openen. werkt perfect en je dock blijft netjes!

Je hoeft geen alias te maken. Gewoon die programmamap naar het dock slepen. Zo heb ik mijn thuismap en harde schijf in het dock gezet. Even lang erop klikken en je kunt met een enkele muisklik enkele niveau's diep bladeren.

tigerlaunch is ook een gantastisch programma.........zou je ook kunnen proberen

dockextender is ook zeer aan te raden! hiermee maak je een mapje aan in je dock, en als je hierop klikt "rolt" er een venster uit met de apps/documenten. Net zoals bovenin het menubalkje.. ik heb er een hoop schik mee.

nadeel is wel dat je bv als je foto’s in photoshop wilt slepen, en dat programma zit in zown menuutje dat je hem er niet op kunt slepen… dus diem oetje wel in je echte dock leggen

Quicksilver is echt een supertool! Kan ik iedereen aanraden :)!

Ik heb het ff snel allemaal geprobeerd en Tiger Launch is precies wat ik moest hebben. Een super klein programmaatje en werkt prima! thanks

OpenMenu, kun je apps en mappen in je contextual menu zetten, met de rechtermuisklik te openen of Quick Acces, ook een context menu item. Tigerlaunch is idd ook heel prettig.

Misschien is het gebruik van Spotlight een optie, als je Tiger gebruikt :?

[quote:13cab60ab1="azt33"]Misschien is het gebruik van Spotlight een optie, als je Tiger gebruikt :?[/quote:13cab60ab1]

Dat wou ik dus ook zeggen, nix moelijk gedoe met allerlei extra applicaties gewoon:

• apple-spatiebalk tegelijk indrukken
  • trefwoord intikken
  • enter
  • volia!

Werkt razendsnel, meer heb je volgens mij niet nodig :lol:

Ik ben sinds een jaar of twee grote fan van [url=http://www.dragthing.com/english/about.html]DragThing[/url]. Ik moest nooit wat hebben van extra launchers en zo. Ik vond ze nooit goed genoeg maar in DragThing kan je echt alles instellen. De grootte, de kleur, de mate van transparantie etc etc. Veel meer dan dat je op de site ziet. De integratie met de rest van het OS is ook erg goed. Zo toont het mail-icoontje bv ook gewoon met het bekende rode sterretje hoeveel nieuwe mails er in je inbox zitten en zodra er een update van het OS is, komen ze ook meteen met een update voor DragThing. Sowieso komen er vaak kleine updates. Echt een aanraden en het geld dubbel en dwars waard.

@Tiny

Maar wat is nou het voordeel van dit soort applicaties tov Spotlight? Ik zie erg geen…

Ben ik nou zo’n Jules de Korte???

als je geen toetsen wilt gebruiken en alles met de muis wilt selecteren dan is zo'n programmaatje wel handig...bovendien heb ik als 10.3.9 gebruiker geen spotlight en QuickSilver vreet meer cpu (wanneer deze continue "standby" staat) dan Tigerlaunch of een simpel contextueel menuutje OpenMenu of QuickAcces.

@ Imagic: Spotlight is geweldig maar is totaal niet te vergelijken met DragThing. Ik heb voor mezelf een dock gemaakt met een makkelijke toetsencombinatie. Vanaf daar is het maar één klik naar een programma, een map. url of wat dan ook. Mappen met afbeeldingen geven grote voorvertoningen en alles werkt erg snel. Sneller dan Spotlight omdat ik twee hele korte handelingen verwijderd ben van mijn veel gebruikte programma's en omdat alles altijd op dezelfde plek te vinden is. Kijk anders eerst even goed naar de site van DragThing want het zijn echt appels en peren die je met elkaar vergelijkt. Begrijp me goed: Spotlight is te gek maar niet de oplossing voor alles...