een alias verwijderen

Hoe verwijder je een alias, kan iemand mij helpen?

Alvast bdankt

gewoon naar de prullemand slepen?

Of voortaan even kijken met rechtermuisknop in plaats van meteen een nieuw topic te openen?

En welke alias bedoel je? Er zijn meerdere soorten met elke hun 'eigen behandeling'.

Ik heb perongelijk een alias van mijn harde schijf gemaakt, die kan ik niet zomaar verwijderen

[quote:1618b0a7ca="Chris_Birkhoff"]Ik heb perongelijk een alias van mijn harde schijf gemaakt, die kan ik niet zomaar verwijderen[/quote:1618b0a7ca] Ah, excuses... Hoe heb je dat dan gedaan? Ik kan er geen alias van aanmaken...

En dan opnieuw: meer info. Want de HD komt (of kan komen) op verschillende plekken op je Mac voor, dus 'welke' HD bedoel je precies?

Waarschijnlijk de Macintosh HD, na mijn weten kun je die probleemloos naar de prullenbak slepen, maar twijfel je sleep de alias naar een externe HD zet hem uit en test je Mac, dan kun je alsnog de alias weggooien

De vraag is nu alleen hoe je een alias van je HD maakt...

[img:42e9658abd]http://img140.imageshack.us/img140/6538/afbeelding3hx9.png[/img:42e9658abd]

Ik weet het ook niet hoe ik het gedaan heb maar er is ineens een plotseling verschenen map met de naam volumes met daar in Macintosh HD, UltraMax (mijn externe harde schijf) en Untitled (bootcamp) deze icoontjes hebben in deze map een ander figuurtje erop, normaal zou er bv bij mijn UltraMax het icoontje van timemachine op moeten staan, maar nu staan op UltraMax en Untitled drie poppetjes. Het icoontje van Macintosh HD is daar wel gewoon. Weet iemand wat dit betekent?

Alvast bedankt

[quote:af77109c96="1984"][img:af77109c96]http://img140.imageshack.us/img140/6538/afbeelding3hx9.png[/img:af77109c96][/quote:af77109c96] Ah, ik probeerde het in de Finder, daar lukte het niet...

[quote:4473831479="Chris_Birkhoff"]Ik weet het ook niet hoe ik het gedaan heb maar er is ineens een plotseling verschenen map met de naam volumes met daar in Macintosh HD, UltraMax (mijn externe harde schijf) en Untitled (bootcamp) deze icoontjes hebben in deze map een ander figuurtje erop, normaal zou er bv bij mijn UltraMax het icoontje van timemachine op moeten staan, maar nu staan op UltraMax en Untitled drie poppetjes. Het icoontje van Macintosh HD is daar wel gewoon. Weet iemand wat dit betekent?

Alvast bedankt[/quote:4473831479]
De 3 poppetjes betekenen dat het een gedeelde schijf is…

kan ik dat veranderen? En hoe komt dat, want ik heb niemand waarmee ik hem deel

[quote:1f5727a785="Chris_Birkhoff"]kan ik dat veranderen? En hoe komt dat, want ik heb niemand waarmee ik hem deel[/quote:1f5727a785] Weet ik niet precies, je kunt proberen op de schijf met rechtermuisknop te klikken, dan Toon Info, en dan even Delen en Bevoegdheden te controleren...

Dat heeft hij niet omdat het een alias is...

[quote:26ba476b27="Chris_Birkhoff"]Dat heeft hij niet omdat het een alias is...[/quote:26ba476b27] Mij lukt dat wel, en het is toch [b:26ba476b27]ik[/b:26ba476b27] inplaats van [b:26ba476b27]hij[/b:26ba476b27]?

[quote:345102b1b9="Oppie"]Want de HD komt (of kan komen) op verschillende plekken op je Mac voor, dus 'welke' HD bedoel je precies?[/quote:345102b1b9] [quote:345102b1b9="1984"]Waarschijnlijk de Macintosh HD[/quote:345102b1b9] Grappenmaker... :? Die "Macintosh HD" is door veel gebruikers herbenoemd, dus die naamgeving zegt sowieso niet zo veel. Dat TS de interne HD, de bootschijf bedoeld, dat is wel duidelijk.

Maar waar het me om gaat: diezelfde “Macintosh HD” [i:345102b1b9]kan[/i:345102b1b9] zichtbaar zijn op het bureaublad, in de Dock, in de Navigatiekolom van de Finder of in de Finder structuur zelf onder Computer>HD.
En elk van deze dingen vertegenwoordigd weliswaar hetzelfde, maar heeft een verschillende ‘status’, en dus ook een verschillende behandeling.

Sorry maar dat is niet echt een antwoord op mijn vraag denk ik

[quote:52b5c8bfbf="Chris_Birkhoff"]Sorry maar dat is niet echt een antwoord op mijn vraag denk ik[/quote:52b5c8bfbf] [quote:52b5c8bfbf="Chris_Birkhoff"]Ik weet het ook niet hoe ik het gedaan heb maar er is ineens een plotseling verschenen map met de naam volumes met daar in Macintosh HD, UltraMax (mijn externe harde schijf) en Untitled (bootcamp) deze icoontjes hebben in deze map een ander figuurtje erop, normaal zou er bv bij mijn UltraMax het icoontje van timemachine op moeten staan, maar nu staan op UltraMax en Untitled drie poppetjes. Het icoontje van Macintosh HD is daar wel gewoon. Weet iemand wat dit betekent?

Alvast bedankt[/quote:52b5c8bfbf]
Herstart je Mac eens…(ik heb dat ook wel eens gehad, dat het icoon van de externe schijf, het icoon van de Macintosh HD had, zo nodig schijfhulp draaien) Het kan betekenen dat je externe schijf zijn beste tijd heeft gehad…???

maak eventueel een schermafbeelding zodat het wat duidelijker word