Een ander MailProgramma voor Jaguar?

Hoi,

Ik heb OS X Jaguar en natuurlijk het programma Mail. Alleen is dat programma al door mijn oudersin gebruik en mag mijn e-mailadresssen daar niet aan toevoegen :cry: (het zijn geen hotmail adresssen! gewoon domains als info@oerknor.nl etc,)

Dus weet iemand nog een soort Outlook Express die werkt onder Mac OS X Jaguar?

BVD
Timo,

[url=http://www.mozilla.org/products/thunderbird/releases/1.5.html]Thunderbird[/url], het mail-broertje van FireFox.

edit: ene keer staat er minimaal 10.2, elders staat er 10.3 als systeemvereiste… :?

Kun je niet gewoon een andere user aanmaken? Dan kun je wél gebruik maken van Mail zonder dat jouw ouders last hebben van jouw emails en adressen. Die worden apart bewaard.

[quote:4a70571f73="MacBjorn"]Kun je niet gewoon een andere user aanmaken? Dan kun je wél gebruik maken van Mail zonder dat jouw ouders last hebben van jouw emails en adressen. Die worden apart bewaard.[/quote:4a70571f73] @MacBjorn: Je bedoeld een andere Computeruser? nee willen ze liever niet...

@moodjoo: Thunderbirf?? ik zal eens kijken.

Alvast bedankt

Netscape 7 en Mozilla hebben ook prima mail-functionaliteit aan boord.

ben zelf enorm tevreden met Entourage (microsoft office 2004). Een duur pakket als je het moet kopen. het heeft wel wat weg van microsoft outlook 2003. vind het plezierig werken.

waarom willen ze niet dat je een andere account neemt welke zinnige argumenten kunnen ze inbrengen tegen hetvolgende:

Met apparte account kan je:
1 niet hun files om zeep helpen
2 niet hun files lezen (als ze dat willen)
3 je eigen mail accounts instellen
4 je account aanpassen aan je eigen noden

Groetjes

Basiel

[quote:09cebd4948="basiel"]waarom willen ze niet dat je een andere account neemt welke zinnige argumenten kunnen ze inbrengen tegen hetvolgende:

Met apparte account kan je:
1 niet hun files om zeep helpen
2 niet hun files lezen (als ze dat willen)
3 je eigen mail accounts instellen
4 je account aanpassen aan je eigen noden[/quote:09cebd4948]

geen fast-user-switching, dus telkens volledig uit- en inloggen.

moojoo daar kan ik idd inkomen ik wist niet dat dat op jaguar nog niet kon. Maar ik denk niet dat het zoveel voorkomt dat je voor 5 min wil switchen.

Beste TijhofGraphics,

ik zie dat je 24 jaar bent.
ga lekker op je zelf wonen. :?

grt pcb

[quote:55c1784a8c="ThuiswoonGraphics"]@MacBjorn: Je bedoeld een andere Computeruser? nee willen ze liever niet...[/quote:55c1784a8c] Tssss. En dat terwijl je elkaar dan netjes uit de haren blijft. Unix, de basis van OSX is aldecennia een multiuser systeem, itt. windows. Echt het wordt geen windows rotzooitje en je ouders hebben echt geen last van die user erbij. En ze kunnen dat user account zo dicht timmeren dat je niks mag, bijvoorbeeld niet je wachtwoord mag wijzigen. En dat als zij je wachtwoord dan de eerste keer instellen, ze altijd bij 'jouw' account kunnen om de boel weer van de mac te flikkeren. haal ze uit de jaren '80 naar deze eeuw zou ik zeggen en tracteer ze op een nieuwe user.