een appje van een .jar file maken

Hello,

ik dacht mss is dit wel makkelijk te doen.

Ik heb een java appje dat ik geregeld wil gebruiken, dat gestart moet worden met de terminal.

het is een kit builder voor drummers, van duitse makelij voor win, dat ook draait via de terminal op apple en unix.

de commando’s om het te starten zijn tamelijk simpel.
je navigeert naar de folder van de java file met de terminal en dan typ je:

[code:1:558b4d9931] java -cp KitConstructor.jar KitConstructor[/code:1:558b4d9931]

http://mitglied.lycos.de/Gerulat/DD/Test.html

Nu vroeg ik me af of dit even makkelijk in een app kan vertaald worden. met xcode.

of is dit allemaal niet zo evident als het lijkt…

met een applescriptje zou het natuurlijk ook wel gaan, maar een appje is leuker.

bedankt

Je kunt een 1-regelig Applescriptje maken (do shell code...) en dat als app-je opslaan, toch??

ik heb het nu gemaakt met een automater.applescript dingetje, en werkt inderdaad ook perfect.

groeten

Lees [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=39144]dit draadje [/url]eens. Een van mijn antwoorden in die draad refereert naar een Apple development document waar onder andere ingegaan wordt op de deployment opties van Java applicaties onder MacOS X.

Veel geluk!

Ringo

Kun je niet gewoon op een .jar-bestand dubbelklikken in de Finder om het op te starten?

[quote:7bdd9e57c1="Jakko Westerbeke"]Kun je niet gewoon op een .jar-bestand dubbelklikken in de Finder om het op te starten?[/quote:7bdd9e57c1]

Dat kan zeker, maar dan moet je wel zeker zijn dat alle benodigde Java klassen in die ene JAR file zitten. Als je steunt op code bibliotheken van anderen (Open Source, Commercieel, …), dan kan dit niet altijd. Persoonlijk heb ik al een applicatie moeten deployen die steunt op signed code libraries. Als je die mee zou opnemen in die ene JAR file, dan is de signing gebroken en werkt die code niet meer. Een MacOS X application bundle maken, inclusief een mooi icoon verbeterd de ervaringen van de eindgebruikers enorm en geeft je als developer ook veel meer mogeiljkheden. Op MacOS X heeft het (in mijn ogen) enkel voordelen.

Ringo

In zulke gevallen ben je waarschijnlijk beter af met een andere manier, maar ik geloof dat het de TS erom gaat op z'n eigen computer een Javaprogramma(atje) te draaien, en zo te zien is het al een .jar-bestand …