Een beetje hulp bij een apple script?

Ik gebruik mijn mac mini uitsluitend als htpc met kodi, met een harmony remote in mijn zetel in de woonkamer.
Ik log automatisch in en start kodi full screen.
Daarbij word ik bijna iedere avond (maar soms ook niet) geplaagd dat kodi niet reageert op de Harmony.
Meestal (maar ook niet altijd) is iTunes dan ongewild opgestart.
Ik verlaat dan iTunes en kodi en start kodi dan opnieuw en dan werkt de Harmony de ganse avond perfect.
Omdat ik dit maar niet opgelost krijg, dacht ik dat een script gecompileerd tot een app die ik dan bij het booten (inloggen) laat uitvoeren, misschien een uitweg kan zijn. Ik heb ooit nog maar 1 apple script gemaakt en daarom mijn vraag of een kenner onderstaande script die ik opmaakte met info hier en daar verzameld, in orde lijk?

tell application “kodi.app”
activate
end tell

tell application “System Events”
get name of every process whose name is “iTunes”

if result is not {} then
delay 2
tell application “iTunes”
quit
end tell
else
tell application “iTunes”
activate
delay 2
quit
end tell
end if
end tell

quit
delay 4
end tell

activate
end tell

Update: ik heb het uitgeprobeerd en de app schijnt goed te werken, nu enkele dagen uitproberen…

Was het niet eenvoudiger om iTunes er af te gooien?

Dit heb ik vruchteloos geprobeerd.
Zelfs als je “alles” van itunes verwijderd hebt (ook \Library\itunes) dan komt itunes terug via een update die je niet kunt verbergen.

heb je hier misschien iets aan:

http://www.macworld.com/article/2047747/take-control-of-startup-and-login-items.html

Bedankt, dit is nuttig, maar ik ga nu eerst hopen dat mijn scriptje het doet.
Ik ben eens door die materie geweest toen ik Synergy (1 muis & kb delen) wilde laten starten voorafgaand aan het inloggen. Was toch behoorlijk moeilijk voor mij. Ik had liever config.sys en autoexec.bat van de “jaren stillekes”.

Je kunt met AppleScript checken of een applicatie actief is en het eventueel sluiten of starten.

In dit geval iTunes:

tell application "System Events"
	if (count (every process whose name is "iTunes")) is greater than 0 then
		tell application "iTunes" to quit
	end if
end tell

Is een applicatie niet actief, dan kun je het ook starten:

tell application "System Events"
	if (count (every process whose name is "iTunes")) is 0 then
		tell application "iTunes" to activate
	end if
end tell

Bedankt, komt dit echter niet op hetzelfde neer als mijn script?

Ja, sorry ik heb je probleem verkeerd begrepen.