een bepaald soort bestand altijd openen met...

hallo, ik zit hier met een probleempje. Als ik bijvoorbeeld een *.PHP bestand wil openen, doet hij dat nu standaard met dreamweaver. Stel nou dat ik alle php's gewoon met taco (die ik wel gewoon legaal mag gebruiken, dus vandaar) wil openen? Ik kan wel kiezen voor "openen met..." en dan "Open altijd met dit programma" maar dit geldt dan alleen voor dat bestand. En dit wil ik ook graag in kunnen stellen voor bijvoorbeeld jpeg's, avi's ed! Iemand tips?

bestand selecteren, appeltje+I open met en dan bijv taco kiezen Button eronder wijzig alles

Volgens mij: bestand selecteren / appeltje - i / kiezen voor 'openen met' en dan 'gerbruik dit programma om alle doc van dit type te openen > wijzig alles. Dat zou moeten lukken, tenzij ik helemaal de kluts kwijt ben 8)

kijk, precies wat ik zocht! Bedankt voor de snelle hulp (nog dubbel ook :) )

Nog een tip die aansluit op deze vraag: sommige typen bestanden wil je vaak met twee verschillende programma's openen, bijv. html: in je browser en in een editor.

Wat dan handig is, ervan uitgaand dat het bestand standaard opent in je browser, is het slepen van het editor-symbool in de Programma’s-map naar de toolbar van de Finder. Daar wordt dan een alias naar het programma aangemaakt. Wanneer je vervolgens het bestand naar deze alias sleept, wordt het in die editor geopend en niet in je browser.

En voordat iemand reageert dat je het ook kan slepen naar het programmasymbool in de Dock: ja, dat kan, maar je wilt ook niet al je programma’s in je Dock hebben staan.

Nog een vraag van hetzelfde soort.

Hoe doe ik dit met .sea bestanden? Dus de met Stuffit ingepakte bestanden die dus als Macosx als programma’s gezien worden.

Op de een of andere manier blijven die bestanden naar Classic terug verwijzen.

Natuurlijk kan ik ze in de Expander laten ‘vallen’ maar hoe krijg ik een dubbelklik voor elkaar?

[quote:89b903e9ad="Nelis00"]Nog een vraag van hetzelfde soort.

Hoe doe ik dit met .sea bestanden? Dus de met Stuffit ingepakte bestanden die dus als Macosx als programma’s gezien worden.

Op de een of andere manier blijven die bestanden naar Classic terug verwijzen.

Natuurlijk kan ik ze in de Expander laten ‘vallen’ maar hoe krijg ik een dubbelklik voor elkaar?[/quote:89b903e9ad]

op dezelfde manier, openen verwijzen naar de expander van osx en dan alles aanpassen

Je kan programma's niet door programma's laten openen he...

[quote:1959d54c7e="Geedee"]Volgens mij: bestand selecteren / appeltje - i / kiezen voor 'openen met' en dan 'gerbruik dit programma om alle doc van dit type te openen > wijzig alles. Dat zou moeten lukken, tenzij ik helemaal de kluts kwijt ben 8)[/quote:1959d54c7e]

Geedee is right!!