Een blog in Flash

Laatst had ik gepoogd een tutorial [url]http://hotwired.lycos.com/webmonkey/programming/php/tutorials/tutorial2.html[/url] op Webmonkey te doen waarin beschreven werd hoe een blog in Flash kan worden gemaakt; dit echter met weinig succes. Het halen van de data uit de MySql is geen probleem; het hele importeren ervan en het neerzetten in Flash echter wel.

Heeft iemand raad hoe ik dit beter zou kunnen begrijpen? Weet iemand een andere tutorial hoe je een blog in Flash schrijft of is het verstandig me meer te verdiepen in Actionscript aangezien m’n kennis daar ongeveer nihil van is.

Groeten, Wilfred

Ik zou gewoon de gegevens in een database (MySQL) zetten, uitlezen met php en flash geven wat ie hebben wil met behulp van XML. 8)

Deze oplossing gebruik ik voor bijna alle gegevens opslag in Flash.

[quote:6ed4aa4c3b="rbroen"]Ik zou gewoon de gegevens in een database (MySQL) zetten, uitlezen met php en flash geven wat ie hebben wil met behulp van XML. 8)

Deze oplossing gebruik ik voor bijna alle gegevens opslag in Flash.[/quote:6ed4aa4c3b]

He,

Die gegevens staan al in een MySql en een php-scriptje maken om ze uit te lezen is geen probleem. Wat is er precies voordelig aan het gebruik van Xml?

Bedankt voor je respons.

Groeten, Wilfred

[quote="wilfred"][quote:98a8f23a52="rbroen"]Wat is er precies voordelig aan het gebruik van Xml?[/quote:98a8f23a52]

Flash heeft een behoorlijk goede XML interpreter. Je kunt informatie zo eenvoudig verder gebruiken in ActionScript.

[quote:957b8fa5e2="rbroen"]Ik zou gewoon de gegevens in een database (MySQL) zetten, uitlezen met php en flash geven wat ie hebben wil met behulp van XML. 8)

Deze oplossing gebruik ik voor bijna alle gegevens opslag in Flash.[/quote:957b8fa5e2]
Het kan ook anders sinds Flash MX, met het LoadVars Object. Je schrijft een php-script die een string schrijft met alle variabelen die je nodig hebt. Deze string kun je in Actionscript ophalen met het LoadVars object.

Deze tutorial op FlashFocus heeft me enorm geholpen, ook al wordt hier het LoadVars object voor een adresboek gebruikt.