Een finderprobleem (Jag Wire)

Ik kom de laatste tijd het volgende probleem tegen. Ik kopiëer een groot aantal bestanden van bijv. een cd-rom naar de desktop. Vervolgens open ik die map en daar staan alle bestandjes. Tot zover nix aan de hand, maar nu; de mapweergave staat op symbolen. Ik wil dat veranderen naar lijstweergave. Op het moment dat ik dat doe verdwijnt de finder voor een paar seconden en vervolgens verschijnen alle iconen weer op de desktop. Ik ga ervan uit dat de finder crasht en weer start. De weergave is dan niet trouwens veranderd van symbolen naar lijst. Een herstart van de computer biedt geen soelaas. Wie kent dit of heeft een (aanzet tot) een oplossing?

Overigens vind ik in de crashlog van de Finder dit:

Component Manager: attempting to find symbols in a component alias of type (imco/IV32/intl)

Component Manager: attempting to find symbols in a component alias of type (imco/IV32/intl)

Component Manager: attempting to find symbols in a component alias of type (imdc/IV32/intl)

Component Manager: attempting to find symbols in a component alias of type (imdc/IV32/intl)

Component Manager: attempting to find symbols in a component alias of type (imdc/iv32/intl)

Component Manager: attempting to find symbols in a component alias of type (imdc/iv32/intl)

Component Manager: attempting to find symbols in a component alias of type (imdc/IV31/intl)

Component Manager: attempting to find symbols in a component alias of type (imdc/IV31/intl)

Component Manager: attempting to find symbols in a component alias of type (imdc/iv31/intl)

Component Manager: attempting to find symbols in a component alias of type (imdc/iv31/intl)

Component Manager: attempting to find symbols in a component alias of type (sdec/MM11/FhG )

Component Manager: attempting to find symbols in a component alias of type (sdec/MM12/FhG )

Component Manager: attempting to find symbols in a component alias of type (sdec/MM13/FhG )

En daar een heleboel van. Kan iemand hier kaas van maken?

Heb je Toast geinstalleerd? Dan ligt het misschien aan de QT component Toast Video CD Support.qtx (/Library/QuickTime/)... deze weggooien (of tijdelijk ergens in je home directory stallen) en (ik denk) ff herstarten en het probleem moet opgelost zijn (misschien dat het probleem bij een nieuwere versie van Toast niet meer aanwezig is, waarschijnlijk ijdele hoop bij Roxio :(

Leuke tip maar zonder resultaat. Nog steeds hetzelfde probleem.

:frowning:

vlgs mij kopieert de bestanden niet, maar plaats hij aliassen in de map op je desktopmap die hij vervolgens weer gaat opzoeken op je cd-rom als je ze wilt openen; aangezien het er nogal veel zijn, loopt de finder vast cq. je cd-rom. Kan ook zijn dat je een beveiligde cd gebruikt.

Alleen als er groen ±bolletje verschijnt bij je aanwijzer kopieert ie de bestanden naar je map.

Dat komt mij heel vreemd voor. Als ik iets naar een map (op een harde schijf) sleep vanaf een externe schijf wordt dat altijd gekopiëerd. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er aliassen geplaatst werden. Overigens staat er heel mooi een groen balletje, inclusief plusje, bij de muispijl.

Overigens is de cd-rom niet beveiligd. Ik heb 'm ooit zelf gebrand en er nooit problemen mee gehad, totdat ik jag wire installeerde.

Ik sta voor een raadsel.

:?