Een gezonde batterij is key voor je iPhone, maar hoe onderhoud je 'm?

Alle iPhone-gebruikers zullen vast opmerken dat de batterij van het toestel het steeds korter…

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Ze zeggen dat t niet meer uitmaakt maar kan je toch niet beter je batterij helemaal leeg laten lopen voor je hem weer oplaadt? Als je elke keer al de je iPhone aan de oplader legt omdat deze 40% is dan lijkt me dat best schadelijk.

Vrijdag een nieuwe batterij voor mijn iPhone 11 Pro Max gekocht. Zat na 3 jaar op 79%. Wat een verschil een nieuwe batterij

Nee, leeg laten lopen en vooral leeg laten zijn is slecht voor Lithium-ion accu’s.
(Een oplaadbare batterij is een accu. Het blijft verwarrend dat ze in de VS altijd over batterij praten. Ik vind het jammer dat mijn telefoon niet over accu spreekt, maar ja, je kunt niet alles hebben!)

Wanneer de maximale accucapaciteit onder de 80% duikt, dan gaan de prestaties van je telefoon omlaag, om te voorkomen dat je telefoon uitvalt doordat er meer gevraagd wordt van je accu dan ie kan leveren.

Ik heb mijn telefoon nu 27 maanden en heb ergens tussen de 93 en 96 % maximale accucapaciteit, naar gelang de meetmethode.

Ik leg overigens mijn telefoon elke nacht aan de lader en het is ook vrij geregeld gebeurd dat mijn toestel een huidige capaciteit van boven de 40% had.
Overigens is 10x 10& opladen gelijk aan 1x 100% laden. Beiden zijn 1 laadcycli.
Leuk voordeel van bij 40% laden is dat ie sneller laadt. Een telefoonaccu die verder leeg is, laadt sneller op. Schijnt iets met het chemische proces te maken. Dat is ook de reden dat ze aanraden om je telefoon zo veel mogelijk tussen de 20% en de 80% te houden.