een goed boek over OS X(.2)

Ik vraag me af of er een goed boek is over OS X, bij voorkeur Jaguar. Kan iemand uit ervaar iets zeggen over de bestaande boeken? bedankt, olav

Zat ik ook al aan te denken, dus ik kan helaas nog geen ervaring delen.

Een goed adres voor recent vertaalde softwareboeken naar Nederlands is Academic Service

Dit Nederlandse adres zag ik bij toeval in de laatste MacFan staan.

Misschien heb je er wat aan :slight_smile:

Ik heb tijdens de overstap van OS 9 naar X het boek "Mac OS X, The Missing Manual" van David Pogue gebruikt. Het is weliswaar in het engels, maar ik heb er heel veel in kunnen vinden. Ik weet niet of er ook al een versie over Jaguar is. ISBN: 0-596-00082-0 Ik heb er veel aan gehad.

Hoi,

je zou eens kunnen kijken naar Mac OS X Unleashed
van John en William Ray.
Het gaat uitgebreid in op aqua, maar gaat ook in op de
unix achtergrond van os X. Het is wel in engels maar ook zeer uitgebreid (1400+ pag.)

Obi

Een half jaar geleden kocht ik Mac os X van Maria Langer om mij alvast in te lezen in de materie. Hoewel er al weer het een en ander veranderd is heb ik toch aardig wat gehad aan dit boek,het heeft mij in ieder geval de overgang van Os9 naar Os 10.2 nu drie weken geleden een stuk makkelijker gemaakt. :)

[quote:post_uid0="Obi"]Hoi,

je zou eens kunnen kijken naar Mac OS X Unleashed
van John en William Ray.
Het gaat uitgebreid in op aqua, maar gaat ook in op de
unix achtergrond van os X. Het is wel in engels maar ook zeer uitgebreid (1400+ pag.)

Obi[/quote:post_uid0]
Ik gebruik dit boek ook; aanrader! niet alle programma's die in  10.2 zitten worden besproken maar voor begrip van X en Unix is dit een prima naslagwerk