Een grotere harde schijf inbouwen

Beste allemaal ik wil de opslagcapaciteit van mijn G4-450 uitbreiden. Momenteel heb ik 19 GB, maar ik zou graag 40 of 60 GB er bij willen plaatsen. (wegens videobewerking).

Mijn vragen:
1 - moet ik een speciaal voor Apple geprepareerde harde schijf kopen?
2 - Wat is verstandiger: de oude harde schijf vervangen door een nieuwe, of een extra harde schijf erbij plaatsen?
3 - Welk type kan ik het beste kopen en waar kan ik deze het beste aanschaffen?

alvast bedankt voor uw antwoorden.

vriendelijke groet
Harro Treur

1. nee, hoeft niet... je moet alleen wel de schijf naderhand even formatteren (soms) naar een ander formaat (HFS+ of HFS journaled) 2. Ik denk dat als je niet teveel wil back-uppen, en je wilt gewoon meer ruimte dat je dan gewoon een extra HD náást je oude moet installeren. 3. Persoonlijk heb ik hele goede ervaringen met de Seagate Barracuda. Maar over Hitachi en Maxtor HD's hoor ik op zich ook goede verhalen.

Als je videobewerking doet, is 40-60 dan genoeg? Ik weet niet of je het prive of professioneel
doet, maar je hoort altijd van die verhalen over videobewerkers met HD’s van 200+ Gb :slight_smile:
[i:fa91d3dcfb]En HD’s zijn tegenwoordig zo goedkoop… ik geloof dat het verschil tussen een 40-60 en 80Gb schijf maar een paar euro is.[/i:fa91d3dcfb]

Succes!
Joram

Gewoon een Maxtor bij je lokale pc boer halen, werkt prima. Als h'm maar wel als slave insteld en inderdaad even formateerd voor Mac.

Inderdaad... volgens mij stopt Apple er zelf ook Hitachi, Maxtor of Seagate schijven in :)

Ik had net een paar dagen geleden ongeveer de zelfde vraag: Zie [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=29605]hier[/url]

Hier een Maxtor en zeer tevreden, en zo groot mogelijk je zal er nooit spijt van hebben. Maxtor gewoon bij de pc-boer gehaald.