een hele blij switcher. geweldig dit.

Ik ben dus een ervaren unix consultant en heb heel veel met verschillende unices gewerkt. Als ik thuis kom wil geen gezeur meer hebben met workstations e.d., het moet gewoon werken.

Windows had ik allang het huis uit gegooid. Ik had altijd een sgi waar ik op werkte en nog wat ultra, welke je altijd toch heftig moest gnuficeren voordat ze een beetje werkbaar waren.

Recentelijk heb ik alle oude zooi weggedaan, en een imac g5 20inch gekocht. Ik had geen ervaring met MacosX.

Ik moet zeggen, het is nu ± 4 weken geleden, en ik kijk nooit meer terug. Ik ben er echt compleet lyrisch over. Het is snel, crasht niet, boot binnen 10s of sneller en het ziet er geweldig uit. Voor mij is de combinatie mach kernel + mooie user interface super. Waar de unices vaak op server niveau uitblinken, is de desktop waardeloos of in het beste geval op linux niet volwassen.

Het is produktief, en dat zie ik dus graag. Verder is het design geweldig (alleen een dik beeldscherm) en ziet er fantastisch uit. Recentlijk 1gig erbij gekocht en bereidde me alvoor op een kast die niet meer in elkaar ging etc. Het was echt het simpelste wat ik ooit heb mee gemaakt. 3 schroeven los, achterkant omhoog, geheugen erin, klep dicht, en voila. Binnen 5 minuten geklaard.

Het ruleert gewoon stevig en snap werkelijk niet waarom niet meer mensen overstappen. Persoonlijk denk ik dat de zodra meer mensen het evangelie hebben gezien dat het laatste uur van windows heeft geslagen en dat MacOSx de wereld zal gaan runnen. Ik probeer mensen te overtuigen maar het is best moeilijk. Ik snap werkelijk niet wat mensen tegenhoud. Het geld wat je er aan uit geeft (ook al is het prijzig) heb je er in een mum van tijd uit waar je je bij een windows intel bak meer frustratie opbouwt dan er daadwerkelijk plezier aan beleeft.

Ik ga binnenkort nog een ibook erbij kopen om het geheel af te maken.
Fantastisch.

De reden waarom zo weinig mensen de overstap maken (ondertussen gaat het wel wat sneller) is dat de mens een kuddebeest is. Pas vanaf dat de helft van de straat een Mac heeft is het amper een paar weken wachten en heel de straat heeft een mac. Maar mensen laten zich nog steeds hun kop gek maken door PC verkopers die een pak geld aan service zien verdwijnen als hun klanten overschakelen op Mac.

Eens iemand een maand een Mac heeft is die snel vertouwd met een computer en moeten ze geen beroep meer doen op derden zoals voorheen. Het zijn die derden die mensen tegen houden om te switchen.

Nou gefeliciteerd met je iMac en switch.

probeer een vriend (geen computerdeskundige, wel creatief) van me in nieuw-zeeland op dit moment te overtuigen, maar hier is helemaal niet veel voor nodig, hij is nu al twee dagen bezig om quicktime en windowsmediaplayer beide te kunnen gebruiken op zijn windows pc en hij is net klaar met het oplossen van een virus (na een paar dagen) in die tijd doe ik alleen leuke dingen op mijn powerbook, heerlijk voor mensen zoals ik (niet computertechnisch)

wat stond er ook al weer? hoeveel % meer verkoop had apple?
als dat zo door gaat, gaat het heel erg snel, want ik denk dat daar veel switchers tussen zitten.

Genieten, he!

[quote:e68f16cebc="MacAttack"]De reden waarom zo weinig mensen de overstap maken (ondertussen gaat het wel wat sneller) is dat de mens een kuddebeest is. [/quote:e68f16cebc] Dat is het denk ik niet helemaal. Weinig mensen maken de overstap omdat voor Windows alles voor het grijpen ligt. Er is nou eenmaal heel veel meer software en games voor Windows en je hoeft je nooit af te vragen of je nieuwe stukkie hardware wordt ondersteund, want er staat immers een Windows logootje op de doos. Dat het vervolgens niet werkt, tja, daar wordt ff niet over nagedacht...

[quote:afb32a88eb="vogel"]Er is nou eenmaal heel veel meer software en games voor Windows en je hoeft je nooit af te vragen of je nieuwe stukkie hardware wordt ondersteund, want er staat immers een Windows logootje op de doos. Dat het vervolgens niet werkt, tja, daar wordt ff niet over nagedacht...[/quote:afb32a88eb]

wel logisch, maar hoeveel heb je maar nodig? en inderdaad krijg je dat altijd als opmerking van windowsgebruikers, dat er weinig compatible is met apple. Dit heb ik van een apple genieter nog nooit gehoord…, zeker niet als reden om dan maar voor een windowsding te kiezen.

Ja, bij mij op school ben ik bevriend met een echte windows-maniak. Toen ik een keer in een daltonuur achter een computer zat en (ik had niets te doen) zat ik te kijken naar de iMac 20´´. Toen liep hij naar mij toe. Hij zei zo:´´ Dat moet je zeker niet doen, er is veel teweinig software voor Apple (zo heet het toch ?) en games, hardware is er in de meeste gevallen niet conpartibel voor.´´ Ik zei zo:´´ Het heet ten eerste Macintosh, ten tweede vindt ik het voor mij uitermate geschikt.´´ Hij zo:´´ Maar je kan in zo´n ding helemaal niets inbouwen (en hij wees naar het beeldscherm) Ik zo: Ja maar ik zit nooit in mijn computer. Zo ging het nog een tijdje verder. We hebben nog zeker een half uur staan kletsen zo en ik had deze dissucie voor mijn gedachten in ieder geval gewone maar dat vond hij niet.

[quote:2a60624c32="marlief"] en inderdaad krijg je dat altijd als opmerking van windowsgebruikers, dat er weinig compatible is met apple. Dit heb ik van een apple genieter nog nooit gehoord..., zeker niet als reden om dan maar voor een windowsding te kiezen.[/quote:2a60624c32] Nou, dan krijg je het van mij te horen. Ik twijfel hierdoor nog weleens om een Windows ding erbij te nemen. Dat is nog niet gebeurd, omdat ik dan toch na weken zoeken iets vind waarmee ik verder kan. Als er hier ooit een PC komt, dan gaat m'n :apple: toch niet weg. Ik wil wel blijven werken, snappie? :wink:

er bij is toch wel ff anders, toch? :wink:

Je moet denken in oplossingen en niet in problemen.