Een iMac voor Dummies???

Ben sinds kort een trotse iMac-bezitter, maar heb huisgenoten die niet erg vertrouwd zijn met Apple (en uberhaupt software/hardware). Nu ben ik op zoek naar een soort interactieve 'iMac voor Dummies". Weten jullie of dit in de handel/shareware/freeware te verkrijgen is???

Thnx alvast,
Richard

Allereerst: Welkom bij Apple en ook welkom bij dit Mac-forum!! Heb je al eens de help applicatie opgeroepen? Daar zit heel veel info in en wordt van alles stap voor stap uitgelegd. En bij een Apple dealer hebben ze ook vaak veel info boeken/tijdschriften. Zo ook Macsupport Uitgeest&Amsterdam 8)

Als je een dotmac abbonnement hebt kan je daar interactief lesjes doen, echt vanaf de basis. Wel engels gesproken, maar heel langzaam en duidelijk. Ik laat m'n schoonmoeder tijdelijk inloggen op mijn account om de oefeningetjes te kunnen doen. :lol:

Je hoeft helemaal niet vertrouwd te zijn met een Apple Mac, dat is even wennen en verbazen dat het gewoon werkt. De Help functie en gewoon doen is juist de kracht van het systeem, er gebeurt gewoon zelden iets dramatisch: controle -alt-appletje en escape, en je komt er altijd weer uit dit in tegenstelling tot de grote .......! Breek me de bek niet open. 8)

Appeltje-alt-escape dan toch... Ik heb ooit eens een iMac for dummies boek bij een American Book Center gekocht, maar die was voor OS 9, dus daar heb ik nu iemand anders blij mee gemaakt. Een OS X for dummies boek zal inmiddels ook wel bestaan. Zoek eens naar een American Book Center bij jou in de buurt.