Hallo, Ik probeer een Image vanuit een MySQL databse te exporteren naar een image View met applescript studio. Heb echt al van alles geprobeerd maar ik kom niet verder. De record waar ik de image in importeer is een 'BLOB' en heb ik geimporteerd met navicat. Nu wil ik die data omzetten naar een plaatje in de Image view. Ik zat te denken om die data weg te schijven in een bestand. maar dit gaat niet helamaal goed. Het bestand kan ik niet openen met voorvertoning. Het orginele bestand wel. Het verschil tussen het orginele bestand en het bestand van de MySQL database is dat er in het bestand returns worden verwijderd. Hierdoor is denk de bestandssctrucuur niet meer goed is. Heb ook al geprobeerd met open for access het orginele bestand en dan de data exporteren naar de MySQL databse maar dan zit ik met de character sets die sommige waarden veranderd. Als iemand dit met php heeft gedaan kan mij misschien ook helpen.
http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/java/sql/Blob.html ?? :)
Zoals je al ziet floris programmeer ik niet in java. Dus ik moet een andere oplossing hebben. Ik kan wel een objective-C class aanroepen maar ben er nog steeds niet uit.
het probleem is niet in z'n geheel opgelost maar wel een metode gevonden waardoor ik dit wel kan. Probleem 1. navicat heeft zijn eigen bestandstructuur voor het invullen van blob velden.
Probleem 2. terminal van applescript kan geen inhoud van een bestand verzenden van een bestanddat een bepaald grootte heeft (180 kb lukte mij niet 122 kb lukte wel) omdat het commando te lang wordt.
probleem 3. in een afbeelding komen alle karakters voor om hiervoor escapes te plaatsen duurde veel te lang en quoted form werkt niet.
uiteindelijk kwam ik dan op deze oplossing
ik maak van de bestand een hexadecimaal bestand met xxd commando
de hexadecimalen lees ik uit met open for access
ik maak een sql bestand aan
en dan deze importeren naar de mysql server
voor het opahelen doe ik het omgekeerde en plaats ik de contents in een tijdelijk bestand en deze importerr ik naar deimage view.