Een link naar een frame

Ik ben voor mijzelf een nieuwe website aan het maken. Nu heb ik 3 frames; 1) Top frame 2) Hoofd gedeeltje (mainframe) 3) Rechter frame

Als ik een link uit het Top frame wil laden in het hoofd gedeelte dan link ik naar “mainFrame”. Nu wil ik echter linken naar het rechter frame.

Hoe krijg ik nu een pagina in dit rechterframe geladen wanneer ik in het Top frame op een link druk?

:apple: Robsappeltjes :apple:

Frames :|

[quote:55ed8189c5="à la Mac"]Frames :|[/quote:55ed8189c5]

Jaja, frames zijn uit maar je kan toch ook een antwoord geven!

je moet op je link een target meegeven <a href="" target=“bovenFrame”> … </a>

Bij het opslaan van de index.htm heb ik de 3 frames ieder hun eigen naam gegeven. Het rechter frame waarna nu verwezen wordt heet right.htm, ik neem aan dat ik dan verwijs naar "rightFrame" ??

:apple: Robsappeltjes :apple:

Klopt.

Klopt niet, want je verwijst in target="Framename" naar de naam die aan je frame is toegewezen, niet naar de inhoud van het frame (content.html bijvoorbeeld). <frame name="framedown" noresize src="content.html"> Dit is een stukje uit de frameset, en je opent dan een html bestand in het met target="framedown" aangeduide frame.

EDIT: sorry mogelijk bedoelde je dit ook, iets te snel gelezen, met excuses aan Konijn, maar die heeft ongetwijfeld een groot hart…