Een .m3u tagger voor Mac?

Ik kom bij Plex geregeld tegen het probleem aan dat ik een bepaald album heb waar dan ca 100 songs in staan en die geeft in de Plex directory dan voor alle songs een aparte hoes. Dus beschouwd de bibliotheek elke song als een album. Word dan erg on overzichtelijk en bovendien erg vol.

Heb al een leuke tagger namelijk M3Unify maar die werkt alleen als je je mappen vanuit Itunes vandaan haalt. Werkt verder perfect.
Jammer genoeg als je denkt om slim te zijn en de map met de 100 songs in Itunes in te laden heb je hetzelfde probleem in Itunes. De 100 files verdwijnen verspreid over de library.

Dus zoek ik iets dergelijks als m3Unify of een Mac cloon van Tag&rename die ook buiten Itunes gebruikt kan worden.

Hallo,

Wat ikzelf altijd doe, is bij de albumartiest van dat album ‘Diversen Artiesten’ of ‘Various Artists’ invullen.

Maar dit doe ik altijd met itunes en is inderdaad alles behalve handig! en ben ook op zoek naar een dergelijk programma.
Voor windows was dit altijd mp3tag maar die is helaas niet te krijgen.

Dus volg ik m bij deze.

Grts Niels

Dat is inderdaad de oplossing, dus eerst Yate starten… daarna de map inladen, markeren en dan Album artiest op Various Artists Vervolgens exporteren naar Itunes. In itunes dan de lijst overzetten op m3Unify, ondertussen map op de nas leegmaken (of dat moet weet ik niet maar voor het geval dat m3Unify de bestanden daar niet helemaal overschrijft) Tenslotte de m3u file hernoemen naar Playlist.m3u.
Nu heb ik gezien dat een aantal mappen met vaste artiesten ook meerdere keren in de Plex Library staan dus even kijken of ik daar ook een truukje voor kan verzinnen.