Een map beveiligen? Opgelost !!!

Pardon my ignorance,

Is het mogelijk 1 specifieke map te beveiligen met een wachtwoord?

wat staat er dan in die map? :)

:D

Opgelost zie ik, gelieve dan ook het antwoord te vermelden, voor mensen die later eenzelfde vraag hebben, en de zoekmachine gebruiken.

Of nog beter, kan FileVault op een willekeurige map? Ik heb een hekel aan de usermap en gebruik die dus niet. Maar Filevault laat zich helaas niet zomaar aan een map op een ander volume toekennen. Is daar geen progje voor?

:) gebruik geen map maar een 'disk-image' die kun je beveiligen met een wachtwoord

met Disk Utility kun je er een maken…
Kies voor Encryptie, en vergeet niet om het vinkje
weg te halen bij ‘wachtwoord toevoegen aan sleutelhanger’ (ofzo)

[quote:5ef8a99257="klaus"]Opgelost zie ik, gelieve dan ook het antwoord te vermelden, voor mensen die later eenzelfde vraag hebben, en de zoekmachine gebruiken.[/quote:5ef8a99257]

Inderdaad: ff melden aub.

Eigen vragen opgelost:
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=39887&highlight=
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=38902&highlight=

[quote:5ef8a99257=“viv”]:slight_smile: gebruik geen map maar een ‘disk-image’
die kun je beveiligen met een wachtwoord

met Disk Utility kun je er een maken…
Kies voor Encryptie, en vergeet niet om het vinkje
weg te halen bij ‘wachtwoord toevoegen aan sleutelhanger’ (ofzo)[/quote:5ef8a99257]

Maar ik wil juist wanneer ik ben ingelogd transparant in alles kunnen werken. Alleen als iemand de compu jat en de opstartschijf er in doet, wil ik graag eea onleesbaar hebben.

[quote:ae678e1dc8="Martiniman"][quote:ae678e1dc8="viv"]:) gebruik geen map maar een 'disk-image' die kun je beveiligen met een wachtwoord met Disk Utility kun je er een maken... Kies voor Encryptie, en vergeet niet om het vinkje weg te halen bij 'wachtwoord toevoegen aan sleutelhanger' (ofzo)[/quote:ae678e1dc8]Maar ik wil juist wanneer ik ben ingelogd transparant in alles kunnen werken. Alleen als iemand de compu jat en de opstartschijf er in doet, wil ik graag eea onleesbaar hebben.[/quote:ae678e1dc8]Maak een nieuw disk-image Kies voor Encryptie, zet een vinkje bij 'wachtwoord toevoegen aan sleutelhanger' Als je een alias van deze disk-image opneemt in de opstartonderdelen van jouw account... dan heb je wat je wilt... :D