Een nieuw certifcaat in mail toevoegen

Hallo mensen ik heb een imap account bij een vriend van mij en daar kan ik natuurlijk goed mee emailen maar sinds ik osx 10.3.2 draai zegt mail steeds dat het certifcaat niet bekend is en of ik verder wil gaan omdat het misschien niet veilig is.. natuurlijk is het veilig en kan ik gewoon me mail ophalen maar is er een mogelijkheid om dat certifcaat ergens te plaatsen zodat mail het vind en dus niet steeds vraagt of ik wel wil verbinden met een mogelijk onveilige mailserver....

groetjes Jeroen
Probleem heeft zichzelf al opgelost… mac is weer ondoorgrondelijk… ik heb het .crt file op mijn desktop gezet en toen was het opeens zomaar verdwenen nu zegt mail niet meer dat er een onveilige mailserver aan de andere kant zit… :sealed:

Toch wel weer heel mooi maar waar is het certificaat gebleven!!! ik klaag niet maar toch is dit voor de macofiel een leuk raadsel toch?

groetjes jeroen

Heb ooit een gelijkaardig probleem gehad ([url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=6483&highlight=certificaten[/url])

In Panther is dit nu verbeterd want als je het certificaat dubbelklikt (als het bv op je desktop staat) vraagt hij automatisch om het in te voegen bij je bestaande certificaten.

Hoe kan ik aan zo'n certificaat komen???

ik worstel met hetzelfde probleem. Mail wijst me ook voortdurend op een niet gekend certificaat (van UGent= Universiteit gent) via MacFixit vond ik een oplossing die voorstelde het certificaat op mijn bureaublad te slepen en dan via keychain toe te voegen, maar telkens ik dit probeer loopt mail vast en kan ik enkel force quitten.

Ik kan het certificaat wel downloaden van de universiteit zelf, maar het wordt niet herkent door mac os X (10.3.3) het is een bestandje met pc extensie= .der

iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen?

dank je

Je zou het certifitcaat kunnen converteren naar een .crt certificaat. Dit kan d.m.v. het volgende commando:[code:1:f42c661c75] openssl x509 -in cert.der -out cert.crt –outform CRT [/code:1:f42c661c75] Althans zo gaat het onder Linux..maar zal onder OSX niet veel verschillen. :)

De mac extensie voor een certificaat is anders... Weet alleen ff niet meer wat de goede is :-(

[quote:1a47281a67="Jan-Willem"]De mac extensie voor een certificaat is anders... Weet alleen ff niet meer wat de goede is :-([/quote:1a47281a67] ^ zie mijn post ^ :)

[quote:427dc1248d="Tomaat"]Je zou het certifitcaat kunnen converteren naar een .crt certificaat. Dit kan d.m.v. het volgende commando:[code:1:427dc1248d] openssl x509 -in cert.der -out cert.crt –outform CRT [/code:1:427dc1248d] Althans zo gaat het onder Linux..maar zal onder OSX niet veel verschillen. :)[/quote:427dc1248d]

ik heb het amateuristisch geconverteerd naar crt door gewoon de naam te veranderen (.der door .crt vervangen) Ik kan het op die manier in sleutelhanger importeren, maar blijkt dat als ik mail dan nog eens opstart het om een ander certificaat gaat…

dus zou er toch geen oplossing zijn om het certificaat dat mail aangeeft iedere keer ik het opstart, down te loaden? zonder dat mail vastloopt en mijn downloaden mislukt?

alvast bedankt voor jullie snelle reacties!!

[img:ed0518aea7]http://allserv.ugent.be/~khonraet/cert1.jpg[/img:ed0518aea7] [img:ed0518aea7]http://allserv.ugent.be/~khonraet/cert2.jpg[/img:ed0518aea7]

de eerste foto is wat mail meldt, de tweede is wat ik in sleutelhanger staan heb…
helaas ken ik niet veel van certificaten… misschien iemand van jullie…
dank