Een nieuwe switcher

na een lange periode van veel en vooral hard sparen was het op het einde van deze week dan zover: mijn bureau is eindelijk gevuld met een gloednieuwe PowerMac G5 met Apple Cinema Display.

ik heb al veel met de mac gewerkt op school en stage (wat ben ik toch blij dat ik een grafische opleiding volg :D, laatste jaar trouwens) dus ik kan gelukkig al aardig uit de voeten met Mac OSX Tiger. desalniettemin blijf ik toch een beetje een newbie op het gebied van de Mac en heb ik toch een aantal vraagjes

mijn mac staat niet in verbinding met internet. heb het niet nodig en anders moet ik gaan sjouwen met routers ed. dus dat laat ik nog even liggen. de software updates download ik dus gewoon met de pc thuis en vervolgens zet ik ze op mn mac. ik heb tot nu toe twee updates voor tiger kunnen vinden:

• de combo update naar 10.4.2
  • de laatste security update 2005-007 1.1

zijn er misschien nog andere belangrijke updates die ik moet hebben en over het hoofd heb gezien?

alvast hartelijk dank!

Updates voor alle Apple programma's, zoals iLife en DVD-speler. De DVD speler heeft bijvoorbeeld een bugje dat je de eerste DVD die je erin stopt niet kunt afspelen (bij mij wel althans). Wordt opgelost met een update.

Gefeliciteerd met die vette Mac trouwens. Waar volg je je opleiding?

zit op het Sint Lucas in Boxtel in het laatste jaar nu. heb eigenlijk wel weer zin om te beginnen :D

zijn de updates voor iLife belangrijk? weet niet of ik er veel gebruik van zal maken eigenlijk maar zal eens kijken

zal ook kijken voor de update voor de DVD speler. heb trouwens wel getest of mn combo drive DVD’s speelde en dat deed hij gewoon dus.

iig bedankt!

edit: moet ik ook de laatste drivers downloaden voor mn videokaart of heeft apple daar al voor gezorgd?

[quote:16beb9b90c="the dutchman"]zit op het Sint Lucas in Boxtel in het laatste jaar nu. heb eigenlijk wel weer zin om te beginnen :D [/quote:16beb9b90c] Een schoolganger die zin heeft aan school. Dat maak je niet vaak mee. :P Ach, ik moet eerlijk zeggen, als je het leuk vind ga je er graag heen. [quote:16beb9b90c]zijn de updates voor iLife belangrijk? weet niet of ik er veel gebruik van zal maken eigenlijk maar zal eens kijken[/quote:16beb9b90c] Het is precies zoals je zegt. Als je er gebruik van maakt wel en anders niet.

Ik snap trouwens niet dat je niet even de moeite neemt om een internet verbinding te regelen. Dat is toch een must zou ik zeggen!

Plug je ethernet-kabeltje van de pc eens in de power mac, en ga die updates downloaden. Bespaart je een hoop moeite.

O ja, er zijn geen virussen voor de Mac.

[quote:5c015ad2e4]Ik snap trouwens niet dat je niet even de moeite neemt om een internet verbinding te regelen. Dat is toch een must zou ik zeggen![/quote:5c015ad2e4]

idd, het klinkt lam. maar onze pc staat nogal een eind verwijderd van mn mac dus dat gaat al niet zo makkelijk. daarbij komt nog dat onze router niet helemaal lekker werkt (is nu ook niet meer aangesloten op onze pc). ik ga het nog wel een keertje regelen, maar zoals ik al zei: het is geen must

meteen het antwoord op de vraag van á la mac :slight_smile:

ohjah en ik weet dat er geen virussen zijn voor de mac :wink: , althans… nog niet

Geen must... Als ik geen internet zou hebben zou mijn wereld instorten! :P Hoe wil je in vredesnaam e-mailen? Of op dit forum komen. Of hoef je niet te comminuceren met klanten of zo?

[quote:207a4b038c="Kyokushinkai"]Geen must... Als ik geen internet zou hebben zou mijn wereld instorten! :P Hoe wil je in vredesnaam e-mailen? Of op dit forum komen. Of hoef je niet te comminuceren met klanten of zo?[/quote:207a4b038c]

daar gebruik ik voorlopig nog even de pc voor :stuck_out_tongue:

En na een betere kennismaking van OS X zullen je 2 computers vast van plaats wisselen :P.

[quote:65551549f4="à la Mac"]En na een betere kennismaking van OS X zullen je 2 computers vast van plaats wisselen :P.[/quote:65551549f4]

:stuck_out_tongue: de pc is niet van mij maar het is een soort van gemeengoed van mn moeder en mij :smiley: tot nu toe heb ik adobe cs ed. gewoon op de pc gedraaid. dát gaat iig niet meer gebeuren 8)

edit: trouwens nog een vraagje, als ik security update 2005-007 heb geinstalleerd dan hoef ik de voorgaande dus niet meer te installeren? dus 2005-006, 2005-005 ed.

en datzelfde principe geld ook voor de rest van de updates? dus als ik iPhoto 5.0.4 installeer hoef ik de voorgaande niet te installeren?

alle programma's draaien veel beter op mac

en bovendien je kunt zoveel downloaden als je wilt toch geen virusen op mac

Gefeliciteerd met je PowerMac G5. Waarom gebruik je in hemelsnaam je PC nog ? Je PowerMac is veel beter.

Chek dit eens: [url=http://www.apple.com/benl/airport/]AirPort[/url]. Draadloze technologie van Apple. Werkt prima, heb ik gehoord.

Gewoon de 2 computers wisselen in je vrije tijd, al was het maar om updates te downloaden.

O ja, Creative Suite (2) heeft ook een Mac-versie.

[quote:6c22ad9a81="à la Mac"]O ja, er zijn geen virussen voor de Mac.[/quote:6c22ad9a81]

Waarom draai ik dan een anti virus scanner die een behoorlijke virus lijst heeft ???

Grtz Jaffster

Je probeert de virussen van PC-gebruikers weg te houden.