Een nummer blokkeren voor de iPhone

035 683 15 57

Het is ook mogelijk een tweak te installeren via cydia om een bepaald nr geheel af te sluiten van je telefoon. Je telefoon moet hiervoor wel gejailbreaked zijn.

IK HEB DE OPLOSSING:

Voor mensen met een Iphone 4 of hoger. (De generaties erna)
In een paar stappen heb je het zo opgelost.

[b]stap 1. Instellingen > telefoon > geblokkeerd

stap 2. Voeg nu het nummer toe dat je wilt blokkeren.[/b]

Je blokkeert hierbij de telefoongesprekken, berichten en face-time gesprekken van de persoon die je blokkeert.
Zo simpel is het mensen.

Ik zou nu toch wel willen weten of het echt gelukt is.

Per ongeluk bij het aanschaffen van een gebruikte oldie (een 3Gs) kreeg ik een oproep binnen van een geblokkkeerd nummer binnen.

In het scherm stond te pronken “Nummer Geblokkeerd”

Nu de hamvraag natuurlijk, hoe kan dat, is er een jailbreak, unlock, app. Nee geen van allen.

Met een beetje stoeien er achter gekomen hoe ik dit dus met een ander nummer ook weer voor voor elkaar heb kunnen krijgen en of dit dan ook weer ongedaan gemaakt kan worden. Nou soldeerbout aan, schroevendraaiers… geintje…

Ik pakte de simkaatr en stak die in een Samsung Galaxy serie (heb er diverse hier, dus maakt niet uit). Ging naar de contactenlijst en blokkeerde mijn huisnummer. Simkaart in de iPhone 3GS , ding aan, ff wachten, yep hij is wakker en toen bellen. Netjes in het scherm “Nummer Geblokkeerd”, niet trillen en geen melodie.
Ding uit, simkaart eruit, weer in de Samsung, nummer gedeblokkeerd, weer in de iPhone 3GS en de iPhone weer gebeld… Thuis, Melodie en trillen.

Het is dus simkaart waar een bitje op 1 of 0 staat en bepalend is of een nummer geblokkeerd is.