Een oude video band naar mijn macje copieren...

Hallo mensen, Weet iemand een kaart met tv-in/audio-in, die niet te duur is en die ik in mijn eMacje kan plaatsen? Zo niet, weet iemand dan nog een andere goedkope oplossing om een paar videobanden naar me mac te copieren.

Thx :stuck_out_tongue:

Ik weet niet of je een DV cam hebt met firewire? Als wel dan kan je de video out op je cam aansluiten en dan firewire op je mac. Dan kan je die inporteren via imovie.

Groet!

flip :mrgreen:

[quote:0768240ab7="mr.greenish"]Ik weet niet of je een DV cam hebt met firewire? Als wel dan kan je de video out op je cam aansluiten en dan firewire op je mac. Dan kan je die inporteren via imovie.

flip :mrgreen:[/quote:0768240ab7]
Hoe bedoel je dat? Dan moet je wel een videocamera hebben met video-in (tulp of s-video). Ik weet niet hoe dit bij andere camera’s is. Maar mijn JVC Mini-dv heeft dit in ieder geval niet. Alleen maar firewire in/out. En hiermee kun je dus geen oude videobanden converteren. Of heb je een videorecorder met firewire? (lijkt me niet waarschijnlijk).

Ik gebruik voor het overzetten van videobanden de DataVideo DAC-100.
Een oplossing van 175 euro, die werkelijk perfect werkt. Ik ben nu bezig aan mijn vijfde dvd.

oke das anders ja. ik heb wel S-video op mijn cam. Cannon xm1.

Groet!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Voor korte captures en slecht materiaal kun je een camera als vertaalslag gebruiken. Voor serieuze toepassingen op een hoge kwaliteit zijn camera's ongeschikt. Zie andere posts.

hm vreemd ik heb het wel vaaker zo gedaan maar niet echt minder kwalitijd gemerkt..

[quote:bb6d6b9e5f="KarelWillem"]Ik gebruik voor het overzetten van videobanden de DataVideo DAC-100. Een oplossing van 175 euro, die werkelijk perfect werkt. Ik ben nu bezig aan mijn vijfde dvd.[/quote:bb6d6b9e5f]

Ik heb wel eerder van dit soort converters gehoord maar nog nooit tegen dit soort prijzen.
Zijn ze allemaal goedkoper geworden of is deze gewoon goedkoper?
Bijv. Canopus ADVC-100 bij chipmunk.nl voor ?350,- …
Ik geloof dat formac ook zo’n ding had voor rond de 800 gulden.
Wat is het verschil tussen die dingen??