Een paar iPad vraagjes

Hallo,

sinds vrijdag heb ik een iPad mini. Deze iPad is bedoeld voor het hele gezin incl. de kinderen van 3 en 4. Nou loop ik al tegen het eerste probleem aan (wat eigenlijk ook een van de redenen was dat ik er nog niet eerder een heb aangeschaft), iedereen kan in mijn email neuzen. Nou is dat neuzen nog niet het ergste, maar als de kinderen aan het spelen zijn zitten ze zo onbedoeld in mijn email met het risico dat ze iets of alles wissen.

Is er een mogelijkheid om bepaalde app's te beveiligen met een wachtwoord? (verbergen zoals met Safari en iTunes kan is ook goed)

Heb al wel gezien dat je het installeren en verwijderen van app's kunt voorkomen, ook kun je Safari en iTunes onzichtbaar maken, nu mail, agenda en adres boek nog.

een andere vraag is, kan ik ergens zien welke app's op dit moment actief zijn, en kan ik deze ook ergens uitzetten zonder de iPad helemaal uit te moeten zetten.

Ik was niet van plan om de iPad te hacken, want ik weet dat er in dat circuit een soort multiuser gebruik mogelijk is.

dubbel-klik op de home-button, dan kom je bij multi tasking, als je een aantal seconden je vinger op een app houd gaan deze schudden en kan je ze met het minnetje makkelijk sluiten. :)

Om met het laatste te beginnen:

- druk twee keer op je Home-knop (knop midden onderaan)
[i]Je krijgt dan een lijst met je actieve programma's.
Houd er één even ingedrukt, en ze gaan 'wiebelen'.
Er verschijnt dan een 'min', waarmee je ze kunt afsluiten.
[/i]

ja, maar dan kun je ze toch gewoon weer openen.

En voor wat betreft je programma's:

Sleep Mail (en andere programma's waar je liever niet van hebt dat je kinderen er aan komen) in een mapje.
En zet die map op een ander scherm als waar de games voor je kids staan.

Dat moet het wel heel gek gaan willen ze er nog in rommelen.

Zet bijvoorbeeld alle games op het eerste scherm, en de populaire games in het dock.
Dan is dat het eerste wat je kinderen te zien krijgen.

Dan zet je op scherm twee (of drie, of vier) - liefst in mappen - de spullen die je privé wilt houden.

[quote=fred44nl url=http://www.onemorething.nl/community/topic/een-paar-ipad-vraagjes#post-2500936 time=1355680282]Ja, maar dan kun je ze toch gewoon weer openen.[/quote]Dit was het antwoord op de vraag waar hij kom zien welke programma's er actief waren en of hij die ook kon uitzetten. :wink:

Apple wil niet dat je iPhone of iPad rond laat gaan. Je moet voor iedereen een eigen kopen.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn kleinkinderen in mijn mail zitten te neuzen, maar ik heb wel vaak vliegtuigmodus aan staan.

Er zijn bij instellingen>algemeen>beperkingen opties om bepaalde dingen af te schermen met een code, zoals wijzigingen bij email accounts.

[quote=computer space url=http://www.onemorething.nl/community/topic/een-paar-ipad-vraagjes#post-2500949 time=1355681287]Apple wil niet dat je iPhone of iPad rond laat gaan. Je moet voor iedereen een eigen kopen.[/quote]
En niet alleen dat. Ze willen elk jaar een nieuw stuk software uitbrengen en er moet elke keer wel iets vernieuwend in zitten om er een leuk filmpje van te maken. Dus meerdere accounts toevoegen weten ze allang dat mensen dat willen, maar het is dan extra cool als ze er over een jaar meekomen (net als PC-free, camera voor videochat etc.). Dan lijkt het alsof ze elk jaar vernieuwen en kopen mensen het nieuwe product sneller;).

Ik zet nogal vaak Begeleide Toegang aan.
Algemeen > Toegankelijkheid > Begeleide Toegang

Zo kan je instellen dat ze maar in één app blijven. Het "nadeel" is dat jij dan voor hen een nieuwe app moet openen. (maar vind dat persoonlijk niet zo erg, zo moeten ze wat langer hun aandacht bij één app houden ipv constant te wisselen) :)

Je hebt ook nog de beperkingen functie: Intellingen/Alemeen/Beperkingen.

Voor de beste oplossing zou ik webmail gaan gebruiken, of alles in waar de kinderen niet bij mogen in een map zetten op het laatste tabblad.

Tja, ook de iPad heeft zin mindere kanten :)

Dit is een site waarbij je zonder jailbreak je apps kan "hiden"
: http://www.cydiahacks.com/hide.html

Bekijk eerst de video aan de bovenkant van de pagina omdat te kijken hoe het moet!
Dan scroll je naar beneden en klik je op bv: hide email

Ik wens je veel succes en als er wat is zeg je het maar!
Ohja: door de ipad te herstarten heb je de apps weer terug

Dank voor alle reacties, de tip van de begeleide toegang is voor gebruik door de kinderen een hele bruikbare. Mijn kinderen zitten in hun onwetendheid binnen no time in allerhande menu's die ik zelf nog niet terug kan vinden :-)

@computer space: ik denk inderdaad dat apple de multiuser functie er bewust uithoudt in de veronderstelling dat ieder lid van een gezin dan wel een ipad aanschaft. Jammer.

De mail haal ik er toch maar weer uit zolang ik dat niet 100% kan afschermen. De ipad is bedoeld als gebruiks artikel, ook buitens huis en niet exclusief voor mij. Mijn ervaring tot nu toe is dat het een apparaat is die gemakkelijk van hand tot hand gaat.

@Maikelw: dat de ipad ook zijn mindere kanten heeft is voor mij ook altijd de reden geweest om ze maar te laten liggen. Noem het ontbreken van een (micro)SD gleufje, noem het ontbreken van multiuser login, noem de relatief hoge prijs.

Nog een vraagje: heb ooit eens gelezen over een beheerders app/programma waarmee je een back-up kon maken en weer terugzetten op willekeurig welke ipad, bedoeld voor meerdere gebruikers verdeeld over een beperkt aantal ipads, wie weet de naam daarvan?

Bedoel je gewoon iCloud?