Ik heb nu dus een ipod mini en die had ik dus eerst even aan een vriend van me meegegeven en die zette er muziek op....je zou denken fijn.....nou niet dus :cry: hij had alles zo'n beetje verkeerd gedaan met indelingen. Ik denk(I-think :wink:) ik doe het dan zelf wel even, wat nieuwe afspeellijsten maar als ik hem aansluit op usb 1.1 hoor ik wel geluid dat hij of zij is aangesloten en een scherm dat het schijf H is maar itunes pakt hem niet als bron ofzow zelfde verhaal als met firewire Dus wat is de oplossing??? Alvast hartelijk bedankt
Sorry heb nog even een vraagjke hoe maak je verschillende accounts aan??
Sorry heb nog een vraagke.... sorry hoor maar als je een bepaalde cd importeert komt hij standaard in je "grrote" afspeellijst en dan doe ik kopieren plakken in mappen als het ware.... maar het is wel heel irriotant omdat in een lijst van 2000 nummers te doen als je in de map van als hij een cd importeert kopiere drukt plakt hij niet hoe kun je nou dan vanuit die tijdelijke map de nummers naar hun afspeellijst(bv trance of R&B??) alvast bedankt
eh, echt duidelijke vragen zijn het niet, maar ik doe een poging. [quote:95ae698ba2="iThink"]hoe maak je verschillende accounts aan??[/quote:95ae698ba2] Onder MacOSX, bedoel je (want onder iTunes of zo bestaat dat niet): Onder systeemvoorkeuren -> accounts, en dan onder dat lijstje gewoon op het plusje drukken. Wel opletten met het geven van beheerdersrechten. [quote:95ae698ba2="iThink"]hoe kun je nou dan vanuit die tijdelijke map de nummers naar hun afspeellijst(bv trance of R&B??) [/quote:95ae698ba2] Gewoon: slepen. Je kunt gewoon alle nummers van de cd selecteren en dan naar de goede playlist slepen. Ze worden dan in die playlist gezet èn in de bibliotheek geplaatst. Ik snap niet wat je met tijdelijke playlist bedoelt. Als je daarmee de bibliotheek bedoelt, dan snap je de werking van iTunes niet. De bibliotheek is NIET een tijdelijke map, het is je HELE muziekvoorraad.
iTunes is ideaal om je muziek te beheren. Het is in de eerste plaats een programma om muziek mee af te spelen, maar het is zeker zo goed als database. Er zitten heel veel opties in om muziek te ordenen en te zoeken. Probeer eens wat uit, zolang je niet aan de bibliotheek komt, kan er weinig mis gaan. Om het bij jouw voorbeeld te houden (cd geĂŻmporteerd maar niet in de juiste playlist):
[list=1:95ae698ba2][:95ae698ba2]Kies de optie âbladerenâ (dat grote oog, rechtsboven in je iTunes-venster), je ziet dat je venster in 2 delen opgesplitst wordt met bovenin genre, artiest en album. Selecteer de artiest en album die je net hebt ingevoerd en de nummers die dan nog zichtbaar blijven, sleep je naar de playlist, of;
[:95ae698ba2]Gebruik de zoekfunctie, naast dat grote oog. Klik op het vergrootglas, selecteer album en vul een deel van de titel van het album in. En sleep al die nummers in de goede playlist, of:
[*:95ae698ba2]zet de kolom âtoegevoegdâ erbij (staat onder wijzig -> weergave-opties). Klik op de kolomkop, zodat het laatst toegevoegde album bovenaan komt te staan, en sleep de bovenste nummers naar je playlist. [/list:o:95ae698ba2]
Je eerste vraag is me niet duidelijk. Jij hebt een mac en die vriend heeft windows (usb 1.1)? Volgens mij kan het uitwisselen tussen twee computers niet (legaal) en er is geen iPod die met usb 1 om kan gaan.[/list]
[quote:4430374c2e="I-think"] maar als je een bepaalde cd importeert komt hij standaard in je "grrote" afspeellijst en dan doe ik kopieren plakken in mappen als het ware.... maar het is wel heel irriotant omdat in een lijst van 2000 nummers te doen als je in de map van als hij een cd importeert kopiere drukt plakt hij niet hoe kun je nou dan vanuit die tijdelijke map de nummers naar hun afspeellijst(bv trance of R&B??) alvast bedankt[/quote:4430374c2e]
Als het genre van de geimporteerde muziek overeenkomt met de indeling die je wilt maken kan je een âslimmeâ afspeellijst maken. In iTunes kan je kiezen voor ânieuwe slimme afspeellijstâ onder het menu âarchiefâ en daar kan je de criteria opgeven.
Het genre van een nummer kan je zien door in de bibliotheek op het nummer te gaan staan en dan + i in te toesten.
Overigens kan je ook alle nummer selecteren die je in een afspeellijst wilt zetten, en ze dan slepen en laten vallen op de naam van je afspeellijst; dat werkt makkelijker dan kopieren en plakken.
[quote:a7e0700fa2="Elstar"]eh, echt duidelijke vragen zijn het niet, maar ik doe een poging. [quote:a7e0700fa2="iThink"]hoe maak je verschillende accounts aan??[/quote:a7e0700fa2] Onder MacOSX, bedoel je (want onder iTunes of zo bestaat dat niet): Onder systeemvoorkeuren -> accounts, en dan onder dat lijstje gewoon op het plusje drukken. Wel opletten met het geven van beheerdersrechten. [/quote:a7e0700fa2] [quote:a7e0700fa2="I-think"] maar als ik hem aansluit op usb 1.1 hoor ik wel geluid dat hij of zij is aangesloten en een scherm dat het [b:a7e0700fa2][u:a7e0700fa2]schijf H[/u:a7e0700fa2][/b:a7e0700fa2] is maar itunes pakt hem niet als bron ofzow [/quote:a7e0700fa2]
Een vage Windownees dusâŚ
als BRON in itunes? je kan geen muziek van je ipod afhalen op een andere computer. (niet zonder nodige niet legale plugins ofzo)
[quote:305e3f434a="K!P"]als BRON in itunes? je kan geen muziek van je ipod afhalen op een andere computer. (niet zonder nodige niet legale plugins ofzo)[/quote:305e3f434a]
Waarschijnlijk bedoelt iThink dat de iPod niet in de lijst âbronâ verschijnt, waar ook de âbibliotheekâ staat.
iThink, heb je nog geen melding gekregen dat je iPod aan een andere bibliotheek is gekoppeld?
Kan misschien ook het probleem zijn.
kijk wij hebben thuis wel een paar macs staan hoor poepoe maar het rpobleem is dat ik alles download enzoo op een mac en daar zou ik onder itunes accounts willen hebben en als ik hem aansluit komt de ipod niet als bron bij alle afspeellijsten en ik begrijp heus wel itunes hoor manman maar als je dus op een andere pc een playlist hebt en daarna op een andere pc doet gaan hjjuist toch de oude liedjes eraf en die van jou erop maar hij wil niet aansluiten ondersteund hij dan geen usb 1.1 en/of geen firewirde Toch wel?? en ik krijg wel melding dat de mini is aangesloten en hij staat onder deze computer misschioen idee om eerst bij die vriend de ipod mini leeg te halen en dan opnieuw proberen??
sorry verkeers ik download op windows(weet dat het niet mag....maar dat zakgeld is ook niet meer wat het geweest is) dus wil ook op windows ipod mini aansluiten
Denk je dat je ook redelijk lopende zinnen kan opschrijven? Ik snap echt helemaal niets van wat je schrijft.
hij is 14 en windows gebruiker..cut him some slack...het onderwijs is waarschijnlijk ook niet meer wat het geweest is ;)
[quote:520d7037db="renn"]hij is 14 en windows gebruiker..cut him some slack...het onderwijs is waarschijnlijk ook niet meer wat het geweest is ;)[/quote:520d7037db]
Dat kan wel zo zijn, maar als je op een forum vragen stelt en antwoorden verwacht, dan is het wel makkelijk als de vraag ook begrijpbaar is. Communicatie valt en staat met taal en in de schrijftaal hebben we wat afspraken met elkaar om te begrijpen wat we bedoelen.
Het is niet om âaf te zeikenâ; ik begrijp gewoon niet wat er staat.
Ik weet niet zeker of dit het antwoord is op je vra(a)g(en).
Surf anders gewoon eens naar ipodlounge.com daar vind je o.a. het volgende:
Does the iPod Work with USB 1.1?
Yes it does, though Apple does not recommend it. They do not give a reason other than the fact that it will be extremely slow. You should remember that the iPod will be active for much longer periods of time when uploading, so additional wear and tear (and possibly heat build up) could be the reason why Apple recommends against this. It is probably best therefore to upload small batches of files at a time to the iPod using a USB 1.1 connection.
Note that FireWire cards and USB 2.0 cards are very cheap and are a better alternative to USB 1.1 over the long term.
How to copy songs from iPod to your PC
An easier way of downloading files from your iPod to your PC instead of typing in the command line in the Windows Explorer bar is to go to My Computer and double-click on the iPod. Then, click on the âToolsâ from the top menu, and go to âFolder Optionsâ. Click on the âViewâ tab and then select the option that says âShow hidden files and foldersâ. Click âAcceptâ and then âOkâ. Now a new folder should appear that says âiPod_Controlâ. Click on the âMusicâ folder and then click on the folders and copy and paste your music to your computer.
Another way to quickly find a specific song to copy to your PC is this. First, go to the Start menu and then go to âSearchâ and then go to âFind Files or foldersâ. Click on âAll Files and Foldersâ. Then, select the iPod in the âLook Inâ field. Now, click on the âAdvanced Options Arrowâ and check the âSearch hidden files and foldersâ. Now, type in the artist or song title and then copy and paste the song to your computer.