Een paar onduidelijkheden

Goeiedag,

Ik en een maat van mij hebben beiden een iPod aangeschaft, dus wij dachten nu ook wel muziek uit te kunnen wisselen. Nu kwam hij met een iPod waar al flink wat muziek op stond bij mij. Toen we zijn iPod aansloten op mijn pc werd vrijwel direct zijn iPod leeggehaald en werden mijn afspeellijsten op zijn iPod gezet. Dit was uiteraard niet de bedoeling :S. Is dit misschien op een bepaalde manier wel mogelijk??

Zo niet, klopt het dan ook dat alle muziek die ik op mijn iPod wil hebben ook altijd aanwezig moet zijn op mijn pc??? Dat idee heb ik nu namelijk een beetje!

Daarnaast lijkt het me ook wel handig als ik gewoon data op mijn iPod kan zetten, maar ik heb gehoord dat daar een speciaal “iets” voor nodig is. Klopt dit ?? Zo ja, wat is dat dan?

Zou iemand, die er dus wat meer verstand van heeft als ik :slight_smile: , me hiermee kunnen helpen. Alvast bedankt!

Die functie dat iTunes automatisch afspeellijsten bijwerkt moet uit te schakelen zijn. Je zou dan handmatig muziek moeten kunnen toevoegen aan de iPod. Zonder dat iTunes dit uit zichzelf gaat doen met alle gevolgen van dien. Het lijkt me dan ook dat je muziek terug moet kunnen kunnen slepen van de iPod naar je HD toe.

Verder is het wel mogelijk om data op te slaan op je iPod. Hij is niet voor niets zo groot. En heel veel mensen krijgen het ook nooit voor elkaar om de iPod vol te proppen met muziek. Al die overige gigabytes kun je gewoon gebruiken voor data-opslag.

Een iPod werkt enkel met je eigen Mac / PC dit is speciaal zo uitgewerkt zodat het illegaal uitwisselen van muziek niet mogelijk is.

Wat je laatste vraag betrefd heb je een Mac of een PC?

Een PC.

Ahaaaa, dacht al zoiets over het muziek uitwisselen :frowning:

Ik weet niet hoe dat werkt op XP, maar er zal hier hoop ik wel iemand zijn die ook XP heeft en een iPod die je kan helpen.

[quote:bf67fa2df0="Marco1982"]Ahaaaa, dacht al zoiets over het muziek uitwisselen :([/quote:bf67fa2df0]

Wellicht is dit wat?

http://www.kennettnet.co.uk/software/podutil.php

[quote:764b17a0e5="MacAttack"]Een iPod werkt enkel met je eigen Mac / PC dit is speciaal zo uitgewerkt zodat het illegaal uitwisselen van muziek niet mogelijk is.[/quote:764b17a0e5] Das niet waar, want ik wissel zo muziek uit via mijn mac met de windows dus....

Ik heb zelf een Vaio notebook en een powerbook en daar kan ik op beiden zonder problemen muziek wisselen. Mijn zusje heeft een iMac en daar kan ik ook zonder problemen muziek wisselen. Ik denk dat je dan bij iTunes waarschijnlijk de instellingen moet veranderen.

Ik ben een tegenstander van het kwakkeloos kopieren van muziek, maar moet eerlijk bekennen dat er een behoorlijk aantal nummers op mijn mac niet helemaal legaal zijn. Als je een cd leuk vindt, zorg dan dat je het origineel koopt.

Dit is een heel handig programma om je bibliotheek te kopieren voor zinloos XP:
http://www.mediafour.com/products/xplay/

Werkt 14 dagen, daarna moet je ervoor betalen.

Suc6

De truuk is volgens mij de ipod te formateren als windows ipod. Dan herkent zowel een apple als een windows pc hem, en begint er niet gelijk een formateringsproces als de pc hem niet herkent.

[quote:9e125241b2="tijn22"]Ik ben een tegenstander van het kwakkeloos kopieren van muziek, maar moet eerlijk bekennen dat er een behoorlijk aantal nummers op mijn mac niet helemaal legaal zijn. Als je een cd leuk vindt, zorg dan dat je het origineel koopt.[/quote:9e125241b2]

ik heb amper illegale muziek… maar zeg nou zelf om op alle computers die liedjes te zetten via een cd gaat toch veel te sloom… Firewire is 10X sneller

[quote:ae32a9d3d2="johnny_cash"] ik heb amper illegale muziek.. maar zeg nou zelf om op alle computers die liedjes te zetten via een cd gaat toch veel te sloom... Firewire is 10X sneller[/quote:ae32a9d3d2]

Precies! En vergeet niet: je mag net zoveel kopiëen maken als je wilt van je muziek. Zolang het maar voor persoonlijk gebruik is.

[quote:2c711f9ba2="gretver"] De truuk is volgens mij de ipod te formateren als windows ipod. Dan herkent zowel een apple als een windows pc hem, en begint er niet gelijk een formateringsproces als de pc hem niet herkent.[/quote:2c711f9ba2]

Klopt, maar met XPlay hoef je dus niet te formatteren. Die werkt prima met HFS+.

[quote:031bc4c553="tijn22"]Klopt, maar met XPlay hoef je dus niet te formatteren. Die werkt prima met HFS+.[/quote:031bc4c553]

Dat is inderdaad een dikke plus. Het kan ook zonder progsel als je ipod FAT32 geformatteerd is (windows):

1: je dient dan in XP de mapinstellingen wijzigen in de windowsverkenner. Zet deze op alle verborgen bestanden weergeven. Je muziekbestanden op de ipod staan namelijk in 20 verschillende verborgen mappen in geheel willekeurige volgorde verspreid!
2: Vervolgens ga je met XP zoeken op *.mp3 of *.m4a op de aangesloten iPod. Nu komen alle bestanden netjes onder elkaar in één zoekvenster.
3: Sleep ze naar je PC toe en het kopieren is klaar.
4: Nu moet je ze eventueel nog hanmdmatig in mapjes per album verdelen als jij dat wilt. Itunes heeft genoeg aan de ID3 tags 8)

Succes!