[quote:5d6e6bc773="Compact"]Er wordt vaak gezegd dat windows veel crashed. Maar ik heb ook genoeg gelezen van mensen die net 3 dagen een mac hadden en al 2 crashes hadden. Ik heb zelf de nodige problemen gehad met windows, maar een deel daarvan is natuurlijk ook helemaal hoe je er mee om gaat. Nu is mijn vraag, crashen macs echt minder dan pc's? Of is dat een fabeltje?
Ligt er natuurlijk aan wat je ermee doet. Alles kan kapot en alles kan vastlopen. Ik heb nog te kort mac om dit zinnig te beantwoorden, ma[/color:5d6e6bc773]ar iedereen die ik erover spreekt is er van overtuigd dat een mac stabiler is dan een windows pc.
Mijn tweede vraag: wordt je OS ook geupdate? En dan bedoel ik als je bijvoorbeeld Tiger hebt en Leopard komt uit, krijg je dan ook meteen een gratis online update? Of moet je weer apart kopen?
[color=red:5d6e6bc773]Kreeg je vista gratis als je xp had? Dacht het niet. En Pieterr, ik heb vorige week een mac gekocht en zowel de helpdesk van de apple store als de dealer weet niets van zo’n deal. Jij noemt 1,5 maand, iemand anders had het al over 3 maanden en ik lees ook dat bij tiger het maar een paar weken of zo was. Rustig afwachten dus. Als je perse leopard wilt, kun je het beste wachten tot deze uitkomt of tot er een officiel aankondiging komt. Dan weet je het zeker dat je hem hebt en er niet extra voor hoeft te betalen (behalve dan 15 euro of zo). Nog 1-2 maanden, dat moet toch wel lukken met je PC?[/color:5d6e6bc773]
Drie: Noem alle nadelen aan je mac die je kan bedenken, of dingen die je mist van windows.
[color=red:5d6e6bc773]Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat het allemaal net even iets anders werkt. Is dat echt en nadeel? Tja, het is in ieder geval wel even lastig, maar went snel. En soms is het eigenlijk een voordeel, maar besef je dat pas na een tijdje zoeken. Dan krijg je en soort aha belevenis.
Voorbeeld: ik wilde mijn printer installeren. Kon niet vinden hoe. Driversoftware gedownload van de farikant, maar nog niet gevonden. Toch maar opgezocht hoe dit te doen en ik schoot meteen in de lach. Het is zo simpel dat ik er niet aan gedacht had. Ik zocht met een windows bril op naar de oplossing, maar vergat dat ik een mac had. Oplossing: geef een printopdracht, geef aan dat je een printer wilt toevoegen, kies in een lijstje en klaar. en het zou me niet verbazen als het nog simpeler kan.
conclusie: het kostte me veel tijd een printer te installeren. Is dat lastig? Ja, was het nodig? Nee.
[/color:5d6e6bc773]
4. Als je windows xp wilt installeren naast Mac OS X, kan je dat dan op de gewone manier doen of raak je dan je Mac OS X kwijt? Of moet je dat dus via een ander programma doen? Kortom, hoe moet dat?
Misschien later meer…[/quote:5d6e6bc773]