Een printer met goede drivers?

Hallo Iedereen,

Sinds dat ik volledig ben overgestapt op apple ben (omdat ik nog een xp laptop kutding had) ik tot de conclusie gekommen dat een hoop PC randapparatuur toch niet helemaal vlekkeloos blijkt te werken op een apple platform. De drivers zijn vaak zeer slecht en de wanneer de apparaten zoals een webcam worden aangesproken wordt de machine zeer traag. Daarom zou ik graag willen weten of er printers zijn waarbij de drivers wel goed verzorgd zijn. Na de nodige problemen met de HP Scanjet 3570c en mijn Logitect Quickcam Zoom zou ik graag een printer willen kopen die het wel meteen lekker doet.

Cheers en alvast bedankt! :apple:

hmm ik heb hier een oude hp printer staan (deskjet 840c) van de aldi. Ik hoefde hem alleen maar aan te sluiten en hij deed het meteen. Verder kan ik je niet helpen sorry

Sam

Een vriend van me heeft deze scanner ook Deze HP Scanjet 3570c draait vlekkenloos bij hem op MacosX

download eens de nieuwe drivers bij hp misschien help dat een beetje

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?product=74771&lc=nl&cc=nl&dlc=nl&submit.y=7&submit.x=7&lang=nl&cc=nl[/url]

Hp maakt ook Windoos PC's dus het lijkt logisch dat ze Apple een beetje verwaarlozen. Ik heb goede ervaringen met Epson. Momenteel een Stylus Photo R200.

Dit zegt ook wel iets.
http://esupport.epson-europe.com/ViewFAQ.aspx?lng=nl-NL&ID=KB050134NL&data=354ECF80483622405C4B8769B978446C458D2EEA1A0D465A4651505FB952A135

Ikzelf gebruik al jaren niets anders meer dan Epson. De kwaliteit van de prints zijn fenomenaal, en de prijs van de inkt is goed. Maar iemand die HP of Canon gebruikt zal dat merk weer aanbevelen.

In de regel kun je denk ik met geen van deze 3 merken een buil vallen, hoewel HP toch wel onderaan staat op mijn lijstje, wegens te veel slechte ervaringen…

Ik heb de HP PSC 1215 en die heeft zelf een complete installatie Cd voor de Mac erbij zitten! Niet alleen drivers, maar ook scan- en zelfs printsoftware... Werkt hier prima :) Een week of wat terug nog gekocht bij de MediaMartk voor € 69, dus daar hoef je het niet voor te laten.

Nou om eerlijk te zijn heb ik ze alle drie al gehad. Het eerste was een HP Laserjet 4L daarna de HP Desktjet 710c daarna de EPSON Photo EX (A3 printer) en toen de Canon 865i (helaas niet meer in bezit). Het viel mij ook op dat epson over het algemeen goede drivers heeft en dat de aansturing zeer snel is. Alleen is het zo dat bij EPSON printers na mijn ervaring altijd zo was dat wanneer je een week of 2 niet veel of sterker nog NIET print, droogt de printerkop vaak uit.

Is dit probleem nog steeds? Als het niet zo is overweeg ik inderdaad een epson tenzij er goede canon drivers zijn bij de nieuwe printers.

[quote:3b895df223="Nikita"]Ik heb de HP PSC 1215 en die heeft zelf een complete installatie Cd voor de Mac erbij zitten! Niet alleen drivers, maar ook scan- en zelfs printsoftware... Werkt hier prima :) Een week of wat terug nog gekocht bij de MediaMartk voor € 69, dus daar hoef je het niet voor te laten.[/quote:3b895df223]

dat is inderdaad wel een mooi apparaat voor 69 euro, wat kosten de cartridges?

[quote:b22917c6c2="G3Lay-Z"]Alleen is het zo dat bij EPSON printers na mijn ervaring altijd zo was dat wanneer je een week of 2 niet veel of sterker nog NIET print, droogt de printerkop vaak uit.[/quote:b22917c6c2] Dit hangt sterk af van de vochtigheid in je huis. Ikzelf heb het maar 1 keertje gehad, en ik print soms wekenlang niet. Maar zelfs als het gebeurt, is het in 5 minuutjes verholpen. Ik heb overigens de opvolger van jouw EX, de 1290. Lekkere goedkope inkt hebben die modellen.

[quote:3002005c9e="G3Lay-Z"][quote:3002005c9e="Nikita"]Ik heb de HP PSC 1215 en die heeft zelf een complete installatie Cd voor de Mac erbij zitten! Niet alleen drivers, maar ook scan- en zelfs printsoftware... Werkt hier prima :) Een week of wat terug nog gekocht bij de MediaMartk voor € 69, dus daar hoef je het niet voor te laten.[/quote:3002005c9e]

dat is inderdaad wel een mooi apparaat voor 69 euro, wat kosten de cartridges?[/quote:3002005c9e]

Geen idee maar bij dit model zaten de kleur en zwart cartridge d’r bij.
Kleur is nr. 28 en zwart is nr. 27.

Ik had met mijn vorige Epson (weet het type niet meer) ook last van indrogen maar die stond op zolder en daar werd het vaak veel te warm. Deze staat in de woonkamer, nergens last van.

[quote:7911fbb62a="G3Lay-Z"]dat is inderdaad wel een mooi apparaat voor 69 euro, wat kosten de cartridges?[/quote:7911fbb62a] VEEL.

De cartridges zijn even duur als die van de Epson 1290, maar HP gebruikt 19 ml, Epson 66 ml. Oftewel: je wordt genaaid met die HP.

[quote:81ee7ed5fe="unSOUND"]De cartridges zijn even duur als die van de Epson 1290, maar HP gebruikt 19 ml, Epson 66 ml. Oftewel: je wordt genaaid met die HP.[/quote:81ee7ed5fe]

:expressionless:

Gouden regel:

Hoe goedkoper de printer, hoe duurder de inkt.

:frowning:

Even kijken op een willekeurige site voor printerinkt:

HP no. 28 Tri-Colour Inkjet Print Cartridge (8 ml) kost €17,93
HP no. 57 Tri-Colour Inkjet Print Cartridge (17 ml) kost € 28,40
HP no. 56 Black Inkjet Print Cartridge (19 ml) kost € 18,11

De nr. 27 staat d’r niet tussen maar deze nummers kunnen d’r ook in.

Tja, inkt blijft duur…

Ik heb een brother HL 2030 laserprinter.

aangelsoten op pc en via draadlose router kan ik printer zonder problemen in huis! Zelfs op het balkon:p en kan hem ook (usb) aansluiten op PB geen problemen, moest wel een driver via de brother website downlaoden

[quote:b33b42ed41="Nikita"]HP no. 57 Tri-Colour Inkjet Print Cartridge (17 ml) kost € 28,40 HP no. 56 Black Inkjet Print Cartridge (19 ml) kost € 18,11[/quote:b33b42ed41] Epson zwart ( 16 ml ) : 25,50 Epson kleur ( 66 ml ) : 22,50

Dus bij HP is zwart iets goedkoper, maar kleur veel duurder.
Als je dus alleen maar brieven print is de HP goedkoper…

[quote:6d30e4924e="unSOUND"]Epson zwart ( 16 ml ) : 25,50 Epson kleur ( 66 ml ) : 22,50[/quote:6d30e4924e]

Kassa!

Maar ik vind HP printers d’r beter uit zien dan Epson :stuck_out_tongue:

Zoals ik al toegevoegd heb, de HP is iets goedkoper bij zwart, dus als je alleen zwart print is het een goede keus. Maar bij kleur is de Epson veel goedkoper.

[quote:663a7c8427="unSOUND"]Zoals ik al toegevoegd heb, de HP is iets goedkoper bij zwart, dus als je alleen zwart print is het een goede keus. Maar bij kleur is de Epson veel goedkoper.[/quote:663a7c8427]

Ja zoveel kleur print ik inderdaad niet… Binnenkort m’n stageverslag maar da’s natuurlijk ook meer tekst dan plaatjes :wink: