Een soort van slaapstand!

Hallo, elke keer als ik de iMac weer ga gebruiken na een korte tijd en deze uit de sluiterstand komt, duurt het even voordat de verbinding met het internet weer terugkomt. Krijg dan de melding, geen verbinding met het internet. Pas als de pagina opnieuw inlaad komt het internet terug. Voorheen was dit niet zo en vraag me af wat, ik zelf toevallig, er veranderd is.
Weet iemand van jullie waar dit aan zou kunnen liggen wat de instellingen betreft?

Groet, Paul

Ik bemerk dat ook.
Zodra de Mac uit sluimer komt, moet ie even zoeken naar een WiFi netwerk, en verbinding maken. Dit kost een aantal seconden, terwijl eerder de Mac’s binnen een seconde verbonden waren en daarmee online. Paul, kijk maar eens naar het WiFi icoontje rechtsboven als je de iMac laat ontwaken. Dat is dus de oorzaak dat Safari nog niet kan ‘laden’ (en dat is weer wat jij beschrijft).

Ik vraag me af: zou het met de iCloud sync van WiFi netwerken te maken hebben? Want er staan er nu zeker honderd in, en misschien dat het zoeken door die lijst de zaak vertraagt? Maar eens uitproberen als ik e.e.a. wis en sync uitzet.