een uitgebreider alternatief voor idvd

Hoi allemaal! Nu ruim een week geleden was ik vrijwilliger bij de kinder vakantie dagen in ulft. Dat is een kampweek voor kinderen waar een verhaallijn is , hutten gebouwd worden, brood gebakt wordt, enz enz enz... Nou is er van die week ruim 4 gig aan foto en film materiaal. Genoeg materiaal om een leuke DVD te maken van de week, deze te verkopen en de winst vervolgens in de pot te steken zodat er leukere activiteiten kunnen komen voor de kinderen. Ik heb tot nu toe idvd gebruikt. Dat is opzich een heel leuk programma maar al snel merk je toch dat de mogelijkheden beperkt zijn. Weet iemand van jullie of er een programma is dat (veel) meer mogelijkheden heeft dan idvd?

Ik heb al gezocht op dit forum maar heb niks gevonden. dat kan natuurlijk aan mij liggen.
Alvast bedankt voor jullie reacties! Ik hoop op deze manier een leuke dvd te kunnen maken waarvan je niet direct ziet dat hij van een standaard thema komt zoals dat in idvd het geval is.

thnx. :slight_smile:

oh ja, ik heb een intel mac… mocht dit qua performance erg veel verschil maken, tip dan liever een universal versie van een programma :stuck_out_tongue:

Ik denk dat je dan al snel richting DVD Studio Pro (DVDSP) gaat. Daar is cast wel wat over te vinden hier op het forum.

DVD Studio Pro (onderdeel van Final Cut Studio)... maar ik denk dat dat een beetje overkill is.

http://www.apple.com/finalcutstudio/dvdstudiopro/

DVD Studio Pro...

Ik heb er ook al heel wat mee gedaan, en ben zeer tevreden over de mogelijkheden. De basis is op zich niet zo heel ingewikkeld en je kan er veeeeel meer mee als iDVD…

Kijk effe op de Apple site: http://www.apple.com/nl/finalcutstudio/dvdstudiopro/

iDVD's mogelijkheden worden enkel beperkt door je eigen creativiteit.

Als je een beetje creatief bent, kun je nog jaren vooruit met iDVD…

dan mag je mij vertellen hoe ik bij idvd iets kan maken dat afwijkt van de thema's die idvd te bieden heeft.... idvd is een leuk programma maar je krijgt al snel een dvd waaraan je meteen ziet... goh die heeft ook weer idvd gebruikt... Zelfde principe als dat je vaak meteen kan zien dat een website met standaard frontpage thema's gebouwd is... Dat vind ik het nadeel van idvd. :) Verder is het een leuk programma!

Ik volg nu ook niet waar de bottlenecks zitten voor kleine producties als je iDVD gebruikt. Zelf edit ik alles in Final Cut Pro 5, maar men dvd's brand ik nog steeds netjes met iDVD menuutjes die je lichtjes tweakt tot een originelere vorm. Alhoewel ik stilaan ook eraan denk te emigreren naar zijn grote broer.

Wat mis je in de software?

[quote:5a9964478f="hackie"]dan mag je mij vertellen hoe ik bij idvd iets kan maken dat afwijkt van de thema's die idvd te bieden heeft.... idvd is een leuk programma maar je krijgt al snel een dvd waaraan je meteen ziet... goh die heeft ook weer idvd gebruikt... Zelfde principe als dat je vaak meteen kan zien dat een website met standaard frontpage thema's gebouwd is... Dat vind ik het nadeel van idvd. :) Verder is het een leuk programma![/quote:5a9964478f] Je kunt de thema's open maken en helemaal aanpassen aan je eigen ideeën. In het blad iCreate heeft een tijd geleden al een hele tutorial gestaan over hoe je met iDVD nog veel verder kunt gaan dan de standaard thema's. Zij lieten ook zien dat je dus DVD's kunt maken waar je echt niet meer van ziet dat ze met iDVD gemaakt zijn. Het is een kwestie van echt ergens in duiken...

En ik weet niet of je ze al hebt, maar naast plugins voor QuickTime heb ik nog meer pakketten gemaakt, waaronder een pakket met iDVD thema’s.

http://unsound.kicks-ass.org/Mac/index.html

Dan moet je DVD studio pro hebben. Vergeleken met de prijs van iDVD misschien wel niet een optie.

[off-topic] unSOUND, de man die alles weet. Maar ik zie je mooie Magentan logo niet meer? Ik gebruik trouwens Firefox. En in Safari zie ik hem ook niet? Waar is je mooie logo? [/off-topic]

Gaaf! ik ga me hier even in verdiepen. bedankt. dit ga ik proberen :)

[quote:ac7d85e645="Mac Daddy"]Maar ik zie je mooie Magentan logo niet meer?[/quote:ac7d85e645] Mijn signature neemt al aardig wat kb's in beslag, leek me dus voor de laadtijd van het forum beter om dan geen avatar te nemen...

:slight_smile:

@ Hackie : Ik meen me te herinneren dat ik dat blad nog heb liggen… ergens… Ik zal er morgen eens naar zoeken, en dan zal ik de uitleg eens inscannen.

[size=9:ac7d85e645]( aangezien die uitleg al een jaartje oud is neem ik aan dat copyright issues niet meer van hele zware toepassing zijn… )[/size:ac7d85e645]

Nog 1 keer off-topic

unSOUND weet niet alleen alles.
Hij is ook lief voor het forum. :wink:

He unSOUND. Dat artikel in iCreate lijkt mij ook wel wat. Kan ik ook een PDFje oid krijgen?

Moi unSOUND,

Ook ik heb graag een PDFje oid van dat artikel in iCreate. Kan ik er ook een krijgen?

mvg LutjeMac

Eerst maar eens zien of ik dat blad überhaupt nog heb jongens.... :)

Gevonden... was zelfs al ouder dan ik dacht... :|

http://unsound.kicks-ass.org/plaatjes/iDVD.pdf.zip

Afgezien van deze tutorial nog wat andere tips:

• Hoofdstuk markeringen zijn altijd prettig. En als je bronmateriaal niet uit iMovie maar uit een QuickTime film komt, kun je je films toch nog van hoofdstukmarkeringen voorzien met het programma Metadata Hootenanny

• Maak een screenshot van je menu. Als je in iMovie nog een voorloopfilm maakt die voor het menu wordt afgespeeld, kun je die aan het eind voorzien van de screenshot, en zo de introfilm laten overlopen in het menu.

Great! Bedankt unSOUND. iCreate rules voor iLife zaken.

unSOUND

Hartelijk bedankt

LutjeMac 8)

Idem! :wink: