[quote:994976a7ba="unSOUND"]
En ik weet niet of je ze al hebt, maar naast plugins voor QuickTime heb ik nog meer pakketten gemaakt, waaronder een pakket met iDVD thema's.
effe off-topic, maar het installatiepad dat unSOUND in de begeleidende readme aangeeft bestaat niet. Sterker nog, ik kan geen iDVD/Favorites folder vinden op m’n HD
Als ik een bestaand thema opsla als favoriet gebeurt dat in Users/Shared/iDVD/favorites. Probleem daarmee is dat als de thema’s van unSOUND daarin installeer er maar een paar worden getoond in het iDVD thema-menu…
Unsound, je bent weer fantastisch.
WSat zouden we zonder je zijn.
Had al wel eens naar het customizen gekeken van iDVD, maar ben al snel overgestapt naar DVD SP
Alleen soms steel ik nog wel een ideetje van een iDVD thema
[quote:6a7e38ad0d="ajvankesteren"]effe off-topic, maar het installatiepad dat unSOUND in de begeleidende readme aangeeft bestaat niet. Sterker nog, ik kan geen iDVD/Favorites folder vinden op m'n HD[/quote:6a7e38ad0d]
Dat komt omdat je waarschijnlijk nog nooit een extra thema hebt geïnstalleerd, dan wordt die map aangemaakt. In dit geval kun je deze map dus zelf aanmaken, en in iDVD '06 kun je zelf de locatie aangeven in de voorkeuren.
bij mij stond die wel niet onder macintosh hd maar onder users en dan bibliotheek, en dan niet rechstreeks de map iDvd maar eerst nog application support ofzoiets. Daar vond ik de favourites map en heb ze toegevoegd en het werkt perfect
[quote:e7c37116f0="hackie"]Onder het motto: unsound weet raad, vraag ik nu of er ook een programma is waarmee je die themes zelf kan maken.. dat maakt het wel leuker :)[/quote:e7c37116f0]
In principe kan dat vrij makkelijk, door een bestaand thema te kopiëren, en dan te veranderen naar je wens, en dan op te slaan onder een andere naam. Je moet dan wel de info.plist aanpassen, omdat daar anders de oude naam nog in staat, en dan kan iDVD een conflict krijgen...
Nou heb ik wat andere themes gevonden en ben ze lekker creatief aan het bewerken zodat ze toch nog een klein beetje uniek lijken.. nu kom ik echter het volgende probleem tegen. De mensen die de dvd gaan zien hebben verschillende tv's (duuh!) tv's met 16:9 en 4:3 als beeld (breedbeeld en ouderwets formaat dus. Is het mogelijk om met idvd een menu in te bouwen waarin de kijker kan kiezen welk beeldformaat hij graag wil? Ik zie dat wel eens op "echte" dvd's. Wel een handige optie maar weet alleen niet of het kan en zo ja hoe.. :)