een versterker aan je mac

om mijn audio af te spelen gebruik ik niet de interne boksen, maar een versterker met "iets" grotere boksen... Dus je sluit een versterker aan via zo'n kabel met 2 tulp-plugjes aan de ene kant en zo'n normale plug aan de andere kant die in je audio jack van je mac kan...

Het vreemde is nu dat geen een plug goed in die input past. Hij sluit niet
overal goed aan, want het geluid wordt niet goed over de kanalen verdeelt… Maar ik weet niet zeker of dit het probleem is

Het geluid van de linker boks klinkt harder dan het geluid uit de rechter
boks… Daarom moet ik de balans instellen bij de pane “geluid” bij
systeemvoorkeuren, maar dit gaat ten koste van de geluidskwaliteit…

Is dit een bekent probleem? en is er dan een goede oplossing voor? Of

Of als jij een versterker heb aangesloten, komt die probleem dan ook
bij jou voor? [b:3ae78e115d]Please react![/b:3ae78e115d]

>> aphez :apple:

Ik heb mijnmac ook aan mijn versterker hangen, maar nergens last van. Nou ja. Ik moet niet gaan wiebelen met de draad, want dan gaat het een beetje kraken, maar dat komt omdat een van mijn ratten eens een keer aan die draad heeft zitten knagen.

Bij mij werkt het dus prima…

Heb het zelfde probleem dat de stekker niet de goede grootte is, maar het probleem is meestal verholpen als ik de stekker heen en weer beweeg.

een vriend van mij, heeft ook zijn mac op een versterker aan gesloten. Bij hem is het geluid veel te hard en moet hij zijn bas helemaal uitdraaien om t nog een beetje normaal te laten klinken.anders begint het ook te kraken. :x het probleem is volgens mij dat het een koptelefoon uitgang is en het voorversterkt is. heb geen idee of hier een hack voor is, anders een andere geluids kaart bijprikken! iemand beter idee???

(gaat hierbij om een PowerMac G4 d 450Mhz)

Heb een ouwe versterker. En mijn comp was eerst aangesloten op de ingang voor mijn platendraaier en er kwam toen veel geruis uit, heb hem toen aangesloten op radio of cassette en heb nu perfect geluid. Weet niet of het zal helpen maar probeer eens op een andere ingang.

Je kan ff proberen of je de jack plug met een tang iets ovaler dan rond te knijpen. Ik begrijp dat je jack gaatje iets te ruim is (misschien door slijtage) Op de manier zoals hierboven moet het lukken! Mocht het nu aan je contacjes aan de kant van de versterker liggen kan je proberen de andere kant iets te knijpen. Lukt geen van beide kan je het ook nog solderen. Dat is in ieder geval voor 100% oke. Het is drastisch maar wel doeltreffend!

ik had eerst ook een oude versterker en toen deed ie het wel goed maar ik heb nu een vrij nieuwe philips digitale versterker, en ik heb me mac aangesloten op de aux port, die speciaal voor computer of tv is.

Verder is het zo dat als ik mijn balans op mijn computer in het midden zit
de bass volledig wegvalt… Als ik nu de balans naar de linker kant zet
ontstaat er een soort echo in het geluid… en aan naar de rechterkant krijg
je meer bass…

Als ik de balans in het midden zet, en de plug er een heel klein beetje uit
trek, 1 mm ofzo, dan is het geluid wel goed verdeelt. bass en treble enzo
alles goed… Dus het lijkt me door de audio-jack komen…

[quote:9aa8a062fb="Lin"]het probleem is volgens mij dat het een koptelefoon uitgang is en het voorversterkt is.

(gaat hierbij om een PowerMac G4 d 450Mhz)[/quote:9aa8a062fb]

Andere ingang op je versterker gebruiken, de impendantie van een platenspeler tov bijvoorbeeld een cassettedeck ligt anders.

Xitel heeft produkten om via je USB poort een versterker aan te sluiten op je Mac op PC. Het heet de [url=http://www.xitel.com/]Hifi Link[/url] en krijgt her en der goede kritieken. Ik ben zelf van plan om deze t.z.t. eens aan te schaffen.

klink als of je uitgang van de mac kapot is, heb ik op mijn PB[size=9:66d0f2ef87](contact van de plug is los van t moederbord).[/size:66d0f2ef87] heb je t zelfde geluid als een gewoone koptelefoon aansluit?zo ja, balen! zo nee dan kan t kabeltje kapot zijn, dus probeer dan nog eens je andere versterker. als hij t dan wel weer doet probeer op de nieuwe dan een andere ingang in de versterker. :oops: succes

[b:2d8c45c79a]bedankt voor al die reacties! hier heb je echt wat aan!! echt een goed forum dit![/b:2d8c45c79a]

Ik heb het probleem niet als ik mijn koptelefoon aansluit, als ik dan de
balans op mijn computer in het midden zet, komt er echt een superieur
geluid uit!

Ik heb al verschillende kabeltjes tussen mijn versterker en mac gehad,
maar elke heeft hetzelfde probleem… Nu zal ik dan maar de poorten
proberen die ik nog niet geprobeert heb… Al deed mijn ouwe versterker
het wel goed met de aux poort…

>> Aphez :apple:

[b:3d31c282d2]goed nieuws[/b:3d31c282d2] [i:3d31c282d2]voor mij dan[/i:3d31c282d2] ;)

Het probleem lag hem dus in dat kabeltje tussen de versterker en mn
mac! Niet dat daar opzich iets mis mee is, maar toen ik die kabel aan-
raakte en hem begon te bewegen, klonk het geluid de ene keer goed
de andere keer niet. Dus blijkbaar heeft de spanning op die kabel ook
nog invloed. Misschien komt het doordat er een spanningsveld rond die
versterker zit ofzo? of een magnetisch veld bij mijn luidspreker? …

In ieder geval doet ie het weer… Mocht jou dat ook eens overkomen is
het dus belangrijk dat kabeltje verschillend te positioneren…