Een vraag vooral aan onze vrienden uit België

Hallo,

Een vriend van mij gaat per 1 dec wonen in België en wel in Beho (Gouvy 6672)

Hij had even gezocht maar kon niet vinden of daar ook ADSL te krijgen is.

Weet iemand dat daar te krijgen is of is er een site waar je dat kunt vinden?

bvbd

http://www.adsl.be/index.htm

Er is ook een leuke Mac-site in Vlaanderen (www.im.be)

[quote:7035816012="Triumph"]Hallo,

Een vriend van mij gaat per 1 dec wonen in België en wel in Beho (Gouvy 6672)

Hij had even gezocht maar kon niet vinden of daar ook ADSL te krijgen is.

Weet iemand dat daar te krijgen is of is er een site waar je dat kunt vinden?

bvbd[/quote:7035816012]

Zowat alle [b:7035816012]ADSL[/b:7035816012] in [b:7035816012]België[/b:7035816012] heeft een [b:7035816012]datalimiet[/b:7035816012] van [b:7035816012]10GB[/b:7035816012]. [b:7035816012]Goedkope[/b:7035816012] ADSL in België heeft een limiet van [b:7035816012]250MB[/b:7035816012]…

Nu zit ik bij Tiscali Pro. Voor de Pro gebruikers werkt de meter nog niet :slight_smile:

ADSL is beschikbaar voor iedereen die een Belgacom telefoonlijn heeft, en de provider is dan eigenlijk een vrije keuze, kies je voor tiscali of skynet of nog een andere...

Cheers

Ik zou zeggen ... welkom in België. Gouvy is nu wel een "uithoek" waar de tijd een beetje is blijven stilstaan.

[quote:32acd01957="Nicolas"]Ik zou zeggen ... welkom in België. Gouvy is nu wel een "uithoek" waar de tijd een beetje is blijven stilstaan.[/quote:32acd01957]

Ja, hij wil er een soort motorhotel beginnen. Maar in Beko (Gouvy, ik weet niet eens of hij met Beko de straat op plaats bedeolde) heeft hij eerst een huis gehuurd.
Letterlijk 5 minuten nadat hij z’n pand tekoop had (in Leeuwaarden) was het verkocht voor de prijs die hij wilde hebben (en dat was niet te laag!).
Dus nu moet hij naar Belgie per 1 december.

Satelliet schotel neemt hij mee van huis (ja het stikt hier in lwd van de schotels ivm die klt UPC) Dus kabel zit er gelukkig niet in. Ik vond wel de site van Belgacom maar het lijkt of je daar een telefoon nummer moet invoeren ipv in Nederland de postcode. Klopt dat in Belgie?

10 gig? Ik heb 15 gig bij Scarlet hoor.

Waar ligt die uithoek, in Wallonie? Ardennen? Condroz? …

[quote:c5ec5ca288="angorawol"]10 gig? Ik heb 15 gig bij Scarlet hoor.

Waar ligt die uithoek, in Wallonie? Ardennen? Condroz? …[/quote:c5ec5ca288]

Juist sommige geven nu 15GB. Was dit eventjes vergeten. Gelukkig heb ik geen limiet :slight_smile:

Je moet idd een telefoonnummer ingeven om te kunnen checken of je al dan niet adsl kan krijgen. Is niet postcode afhankelijk. Dit is omdat je binnen een zelfde postcode mensen hebt die te ver van de centrale woonachtig zijn en dus zijn uitgesloten. Anders even belgacom bellen.

[quote:d7443e612e="digitalguru"]Je moet idd een telefoonnummer ingeven om te kunnen checken of je al dan niet adsl kan krijgen. Is niet postcode afhankelijk. Dit is omdat je binnen een zelfde postcode mensen hebt die te ver van de centrale woonachtig zijn en dus zijn uitgesloten. Anders even belgacom bellen.[/quote:d7443e612e]

Vroeger kon je dit doen op www.turboline.be

Toen ik enkele maanden geleden ADSL wilde (ipv Telenet) vond ik nergens de pagina terug om dit te doen. Dan belde ik naar Belgacom. Na 20 min. te praten kon de man aan de andere kant van de lijn zeggen of het ging lukken. Ik woon in een WIJK met veel mensen op 1km van een redelijk groot DORP en dat dorp ligt op enkele KM van BRUGGE wat een redelijk grote stad is. Bel maar naar Belgacom maar je moet niet teveel verwachten…

Het is niet mogelijk dat Telenet zo populair is/was…

Ondertussen even gegoogeld...en er is adsl in Gouvy. Er is zelfs een wifi hotspot (Deifelt 35, bij Franky Lambersky)

Kan je niet gewoon bij een provider gaan en die alles laten regelen? (ik heb nog nooit naar Belgacom gebeld, ironisch niet?)

[quote:bf4fcb7ee0="angorawol"]Kan je niet gewoon bij een provider gaan en die alles laten regelen? (ik heb nog nooit naar Belgacom gebeld, ironisch niet?)[/quote:bf4fcb7ee0]

Er zijn Balgacom winkels, ik heb nog nooit een Tiscali winkel of andere ADSL winkel gezien… Ja je kan natuurlijk bellen en vragen dat zij alles in orde maken… Maar dan moet die ADSL provider toch naar Belgacom bellen om te vragen of je kan aangesloten worden (soms weten ze dat zeker als uw buur bijvoorbeeld bij hun ADSL heeft). Als het kan moeten ze vragen dat Belgacom ADSL activeert op je lijn. Daarna moeten ze zorgen dat de ADSL lijn van Belgacom goed aangesloten is op hun netwerk…

Als je tijd wilt sparen bel je best zelf naar Belgacom om te vragen of je aansluitbaar bent!

De reden dat het met en postcode alleen niet lukt is dat in België een postcode voor een hele gemeente geldt : het zijn maar 4 cijfers. In Nederland zijn er cijfers en letters, die naar een veel kleiner gebied verwijzen.

Het voordeel van Belgacom is dat je naar een nationaal Nederlandstalig nummer kan bellen, zelfs om een aansluiting te regelen diep in Wallonië.

[quote:6770b60613="mika_janssens"]http://www.adsl.be/index.htm

Er is ook een leuke Mac-site in Vlaanderen (www.im.be)[/quote:6770b60613]

Sluikreclame? :lol: 8)

Tiscali biedt mogelijkheid om datalimiet af te kopen

Zie: http://www.tweakers.net/nieuws/34106