Een wel héél vreemde foutmelding!

Beste mensen!

Na updaten naar OSX 10.2.5 krijg ik bij het inloggen de volgende mededeling in een venster met een akelig rood uitroepteken:

“U heeft een schijf in de computer geplaatst die volumes bevat die niet in Mac OS X kunnen worden gelezen. Klik op “Negeer” als u door wilt gaan met de schijf in de computer.”

Deze mededeling is niet meteen na het updaten komen bovendrijven, en komt ook alleen bij de overige gebruikers, niet bij de beheerder. Jullie wilt wel geloven dat ik dit schermpje vijf keer heb moeten lezen! Op “Negeer” klikken doet het scherm verdwijnen, en voorts lijkt de Mac gewoon te functioneren. Het herstellen van de privileges heeft geen effect. Wie weet raad?

Alvast dank!

Okki

Het ziet ernaar uit dat het met de bevoegdheden van de andere gebruikers te maken heeft, kijk daar eens naar.

Betse PeterK

Ik heb naar de accountinstellingen gekeken. Als een gebruiker de systeemvoorkeuren mag veranderen, dan krijgt-ie de mededeling niet. Mag hij of zij de systeemvoorkeuren niet veranderen, dan komt de mededeling wél. Heeft het misschien iets met “opstarten van netwerk” te maken, want dat is een optie die ik nooit eerder heb gezien. (Bij opstartschijf, icoontje van een netwerkschijf met een vraagtekentje).
Vooralsnog geeft ik iedereen maar alle rechten…!

Mocht jij of iemand anders nog een ide hebben, dan hoor ik het graag!
(Overigens, hoe krijg ik een plaatje in mijn berichtje, ik had zo’n mooie screendump gemaakt…)

Okki