Een windows programma gebruiken op mijn Ibook ??? HELP

Ik heb deze week een ibook gekocht, helemaal blij... maar ik heb voor mijn studie een programma die ik moet gebruiken, maar die kan niet op de apple / mac (welk woord moet ik eigenlijk gebruiken?) wie weet hoe ik dat moet doen???

Dan nog een vraag is er ook een del knop op de Ibook???

Gefeliciteerd! Heb je een ppc (iBook) of intel (MacBook)? In het geval van een iBook zijn er programma's zoals virtualpc etc. die emuleren windows zodat je windows programma's kunt draaien(wel sloom). Op de MacBook kun dmv Bootcamp gewoon XP draaien.. zie bijv de voor pagina etc.. Oh en met de zoekfunctie zul je zelf heel snel nog veel meer info over dit onderwerp kunnen vinden ;)

Succes!

Delete toets = FN + Backspace

De juiste vraagstelling ijkt me: Welk programma. Heel vaak is er een mac-versie beschikbaar dat met dezelfde bestandsformaten werkt. Dus: Meer informatie please!

iBook.. lijkt me dat het een PPC is..

Daarentegen is het studie ala windows programma’s op het moment vrij bekend bij scholen… kan grote kans zijn dat hier geen alternatief voor is, maargoed indd: meer informatie nodig

Sorry zit in een tentamenweek, wat de reden is dat het zolang duurde. Goed ik ben een student dus heb een oudbeesje gekocht. Al voel ik mij idd jarig met een Ibook, heerlijk wat een wereld van verschil nooit meer anders, mijn liefde ruilt haar doslaptop ook om voor een ibook.

Goed de extra info, ik heb een:

Computernaam: iBook
Computermodel: PowerBook4,1
Processortype: PowerPC 750 (22.15)
Aantal processors: 1
Processorsnelheid: 500 MHz
L2-cache (per processor): 256 KB
Geheugen: 576 MB
Bussnelheid: 67 MHz
Opstart-ROM-versie: 4.2.0f4

Ik hoop dat dit genoeg info is :apple: :innocent:

Alvast bedankt !!!

Lijkt me eigenlijk een complete hel met VirtualPC. Welk (soort) programma is het eigenlijk?

Zo gek veel rekenkracht blijft er met 500MHz/768MB niet over voor VPC.

Wat zijn de systeemeisen van het betreffende programma? Heb je de softwareverantwoordelijke van de opleiding er al op aangesproken? Die moet er immers voor zorgen dat de programmatuur werkt, of je nou Windows, MacOS of Linux draait.
Het is vaak onwetendheid of pure luiheid. Maar het tegenargument dat jij je tijd liever aan je studie dan aan virus- en malwarebestrijding besteedt, lijkt me doorslaggevend.
Vooral omdat je hoogstwaarschijnlijk ook van mijn belastingcenten studeert. :wink:

Je ben een belastingvreter, maar de tip is misschien goed voor volgendblok !!! :mrgreen:

Da's inderdaad niet prettig werken met VPC op zo'n oud beestje. Zelfs met de zwaarste G5 Power Mac ging het maar net. Maar welk programma moet je nou precies draaien, want da's me nog niet duidelijk. Want zoals gezegd, voor de meeste software is wel iets soortgelijks te vinden voor het OSX platform.

Wel het is software / lesmateriaal dat bij een boek zit. De uitgever heeft mij laten weten Mac in deze niet te ondersteunen

Zoiets als die cdrommetjes met oefenmateriaal die ik vroeger bij m'n boeken van Duits had zitten? Dat soort dingen moet je als onderzetter gebruiken joh :?

Ja... zo'n cd-rom'etje maar nu vol met arresten + uitleg etc. bij mijn boek goederenrecht... dus deze maar niet gebruiken voor mijn hete Koffie, Maar ik ben er uit, geen win op mijn Ibook - hé oudwingebruiker is de naam. Dus zal op de faculteit moeten of iets dergelijks, maar ben zo blij geen Windows meer te hoeven gebruiken dat ik er niet aan moet denken mijn Ibook te vervuilen met Windows !!! :mrgreen: Dus we houden het hierbij.

Bedankt allen… en zij die mij privé mails hebben gestuurd DANK :smiley:

Hier een iBook G3 800.. VPC 7 met XP werkt hier erg sloom, maar wie zegt dat je dat nodig hebt??? VPC 5 en 6 zijn al een stuk slanker en dus sneller (zal er ook mee te maken dat MS er toen nog niet de eigenaar van was.

Maar probeer aan een versie van VirtualPC 5 te komen en installeer daar Windoos 98 op[, ik zal je zeggen; loopt als een zonnetje!!!

Het probleem aan VPC 7 en WindoosIksplee is dat er te veel troep in zit en dat ze daardoor dus te langzaam worden en te veel rekenkracht vreten. Windoos 98 en VPC 5 doen precies hetzelfde, maar dan met veel minder behoefte aan rekenkracht. Bedenk maar eens dat je Windoos 98 op een 300 intel kon insatlleren, dus kan je nagaan wat een 500 PPC daarmee gaat doen.

[quote:c377dafada="oudwingebruiker"]Ja... zo'n cd-rom'etje maar nu vol met arresten + uitleg etc. bij mijn boek goederenrecht... [/quote:c377dafada] En dan vraag ik me altijd weer af waarom ze het niet in PDF kunnen aanleveren, of voor mijn part in een browser-georiënteerd systeem, dan is het tenminste platform onafhankelijk :x