Op de zaak gaan we over naar mac's en dit is nog een van de struikelblokken.
In outlook(PC) hebben we een soort pluggin OpusFlow CRM en hier maak ik een klant aan en dan verdwijnen automatisch de mails van deze klant het systeem in. Ook de attachments worden zo automatisch aan de record toegevoegd. Heel handig. Bestaat dit ook voor de mac? Met Bento kom ik een heel eind maar dan moet ik de mail van de desbetreffende klant er handmatig inslepen.
Daylite.
Kan precies hetzelfde (en veel intuitiever) en waarschijnlijk nog veel meer (agenda, contacten, projecten, rapporten)
Ook ideaal als je met meerdere mensen bent i.c.m. een server. Wij hosten het zelfs op een server in een datacentrum, dan gaat alles lekker snel vanuit meerdere locaties.
Daylite is/was super. Je kan projecten aanmaken, aan deze projecten contactpersonen koppelen en dan in je mailprogramma met de DMI plugin van Daylite je mails aan de projecten en/of contactpersonen koppelen. De agenda's van iCal en je contactpersonen kon je synchroniseren met Daylite, maarrrrr... als je gebruikt maakt van CalDav kun je geen synchronisaties meer uitvoeren.
Dit wordt niet door Daylite ondersteund en moet je dus de contactpersonen dubbel invoeren.
Sorry, maar dat sucks!
Als je gebruik wilt maken van je Daylite database op je iPhone moet je nog eens jaarlijks flink in de buidel tasten om maar niet te spreken over het feit dat er nog geen Daylite Touch specifieke applicatie is voor de iPad.
Ik heb een beetje het gevoel dat ze niet meer willen verder ontwikkelen.
Mijn persoonlijke ervaring is dat je uiteindelijk voor CRM toch naar iets als Filemaker wilt. Ik heb ook de Bento stap gemaakt maar heb daar een beetje spijt van, beperkte mogelijkheden in een zakelijke omgeving.
Hetzelde als je beschijft in je post bedoel ik. Dus e-mail koppelen aan contacten incl. bijlage.
Syncen van de agenda e.d. is inderdaad niet echt netjes. Maar volgens mij eerder een beperking van Mac OS, althans, ze kunnen in theorie ook CalDAV toevoegen. Maar goed, de iPhone applicatie synct daarentegen wel weer prima. En flink in de buidel tasten is ook maar relatief. Een custom Filemaker database laten ontwikkelen zal vele malen duurder zijn dan dit hele pakket, laat staan nog de kosten van de Filemaker licenties zelf. Voorts is er inmiddels een prima iPad-client beschikbaar hoor, waarvan je de licentie kunt delen met je iPhone. Dus wat betreft de ontwikkeling zit het nog wel snor, mijn contacten met de mannen daar zijn goed en het ziet er echt niet als een dode boel uit.
Nadeel van Contactizer is dat je geen 'server'-module hebt (kan ook een voordeel zijn), maar dit maakt het in een wat grotere werkomgeving wat onhandig.
Bento is voor huis, tuin en keukengebruik en zal altijd net niet kunnen wat je wel wilt.
Iedereen alvast bedankt voor de reactie's. Ik heb inmiddels de trails van Contactizer en Daylite geinstalleerd en ik ben er mee aan de slag. Ik moet bekennen dat ik het nog wel even ingewikkeld vind.
Misschien ter verduidelijking voor verdere/nieuwe tips
We zijn met z'n drieen dus 3 werkstations en ik wil eigenlijk alleen maar on the fly e-mails/attachments/bestanden aan contacten linken. Uiteraard moeten deze 3 werkstations met elkaar gesynct worden. Verder is syncen met iPad e.d. minder interessant.
[quote]
azor software zou je ook nog naar kunnen kijken
[/quote] Ik ben een beetje allergisch voor organisaties die geen prijzen noemen, dan zoek ik onmiddellijk verder naar een andere oplossing.
Azor is ontwikkeld door een nederlandse [url=http://www.kempenautomatisering.nl]FileMaker[/url] club.
Prijzen voor Azor staan op azorsoftware.nl/calculator