eenvoudig tekenprogramma

Ik ben van plan om een kleine wijngaard aan te leggen.Nu zoek ik een eenvoudig tekenprogramma,waar ik exact maten kan inbrengen;graag advies

SketchUp roeleert daarin :)

Nou, SketchUp is heel mooi voor 3d werk, maar de meeste wijngaarden lijken me 2d. Bovendien is Sketchup niet goedkoop. Als het maar voor 1 klus is, zou ik voor CADintosh gaan.

Je kunt voor deze vraag het beste zoeken op CAD: klik hier voor zoekresultaten.

Ik vind de aanbevolen programma,s onnodig ingewikkeld.Laat ik eens proberen om mijn probleem eenvoudig uit te leggen.Ik moet wel vooraf toegeven dat ik een enorme leek ben.Voordat ik mijn imac kocht heb ik altijd gestoeid met atari en heb vrij succesvol mijn tekeningen zelfs in 3-d kunnen maken in archicad.Nu heb ik eens geprobeerd in works om een rechthoek te maken van 18 cm X 20 cm.Ik heb dan wel de beschikking over een horizontale lineaal,maar niet over een verticale lineaal.Ik ga geen hoog bedrag uitgeven om eenmalig een kleine tekening op maat te maken.Dan kan ik beter ruitjespapier en een lineaal gebruiken.Welk programma zou ik hiervoor kunnen gebruiken? :mrgreen:

Gratis? Ehm, voor zover ik weet bestaan er geen gratis CAD-programma's. Misschien dat je plug-ins kunt krijgen voor andere programma's (in een van de topics uit de zoekresultatenlijst wordt een plug-in aangeraden voor Illustrator, misschien dat je daar wat mee kunt).