eenvoudig webdesign

Hee,

Kan iemand mij een eenvoudige LICHT website-design tooltje tippen.

Werk op een ibook500 en dreamweaver laat het daarop afweten, dus vandaar…

Scripting doe ik wel met Taco, maar ik heb nog geen graphic design tooltje gevonden.

Jopie

BBEdit

thanx,

ik heb ff een demo opgehaald; ik kan nog niet ontdekken hoe je er grafisch mee kan werken (WYSIWYG)…

Freeway moet erg goed zijn. Wil het zelf al tijden uit proberen maar ik hoor/lees er goede dingen over.

[quote:99c7f33a61="jopie huizinga"]thanx,

ik heb ff een demo opgehaald; ik kan nog niet ontdekken hoe je er grafisch mee kan werken (WYSIWYG)…[/quote:99c7f33a61]

Het is geen WYSIWYG editor :frowning:

Werkt Dreamweaver niet goed genoeg?

Rapidweaver op macupdate.com

zal es naar freeway zoeken.

dreamweaver werkt wat te zwaar om m’n iboekie helaas.

voornamelijk bij lange tabellen.

overigens brengt me dit op een ander onderwerp: zijn er onder jullie die tegen de mythe in toch ervaren dat tiger zwaarder draait dan panther?

Zocht je naar freeway: http://www.softpress.com/en/downloads/free_trial voila een 30 dagen trial. 8)

NVU : http://www.nvu.com/

Freeware standards compliant grafische tool

wow mensen, dank voor uw tips!

ben al druk aan het downloaden; vol verwachting…

na een aantal apps te hebben getest leek mij NVU een goed alternatief.

echter nvu kan helaas mijn bestaande html niet editen…

dus ben ik overgeleverd aan allerlei templates, en dat is nu ook weer niet de bedoeling.

anyone?

[quote:e25cbed491="jopie huizinga"] echter nvu kan helaas mijn bestaande html niet editen... [/quote:e25cbed491]

Dat kan niet; een HTML pagina is een HTML pagina, dus er is wat anders aan de hand.

Wat gaat er niet goed dan?

de letterlijke melding:

“De pagina kan vanwege een onbekende reden niet worden bewerkt.”

Tja…

Ook best ok voor heel simpel werk zijn de ingebouwde composers van Netscape Communicator of Mozilla.

[quote:22f7fea16a="jopie huizinga"]de letterlijke melding:

“De pagina kan vanwege een onbekende reden niet worden bewerkt.”

Tja…[/quote:22f7fea16a]

Ik zou de pagina moeten zien om te snappen wat er gebeurt en waarom, maar er zullen wel dingen in staan die geen HTML zijn.

www.architectuurgeschiedenis.tk

[quote:192474db20="Martiniman"]Ook best ok voor heel simpel werk zijn de ingebouwde composers van Netscape Communicator of Mozilla.[/quote:192474db20]Waarvan NVU de doorontwikkelde versie is.

[quote:e45d8a4a33="jopie huizinga"]www.architectuurgeschiedenis.tk[/quote:e45d8a4a33] No offence, maar het verbaast me niets dat een editor daar compleet van over zijn nek gaat.

Mijn advies is: Wegdonderen en overnieuw beginnen.

thanx voor de tip!

nog een inhoudelijk advies over hoe ik dit zou moeten aanpakken?