Eerste indesign kennismaking

Hey,

Wat vinden jullie van men eerste creatie in indesign ?
Het is een portfolio over men schoolopdrachten en is gebundeld in Acrobat reader pro.
Ik heb er wel wat uren werk in gestoken, maar ik vind het wel een geslaagd werk.
Het is te zien op http://users.pandora.be/rabbit_design/portfolioHeyninckFrederik.pdf

-Frederik

Erg leuk, ziet er goed uit......alleen een minpuntje. Ik vind het lettertype niet zo fijn lezen..... Misschien moet je wat meer aanspatieren ipv minder. Daardoor wordt het properig en minder fijn om te lezen of een ander lettertje nemen die je wel kan afspatieren. Snap je wat ik bedoel?

Maar wat ik echt heel erg leuk vind is dat je de voorschetsen en het eindresultaat laat zien.

Succes en ik kijk uit naar je volgende creatie in Indesign…

Nou, sja...

Ik heb wel wat op- en aanmerkingen hoor, maar die wilde je toch graag hebben?? Ze zijn niet allemaal even relevant, maar doe er je voordeel maar mee (zo mogelijk).

[list:e4b82f93fa]Gebruik de Nederlandse afbrekingen. Er zitten nu rare afbrekingen in: p10 vouwli-jnen.
Spelfouten, wordt daar niet op gelet? Mag je ‘vlaams’ schrijven?
De titelpagina’s met de onderregel staan steeds op verschillende afstand van elkaar. Soms loopt de tekst door elkaar heen. (17) Ook staan ze niet op dezelfde hoogte op de pagina (8 en 9).
Gebruik ook meer typogrammen / andere typografie om de diverse onderdelen te scheiden.:titel, onderwerp, tekst, bron. Het hoeft geen font- en kleurenpudding te worden, maar nu is de strakke layout geen hulp. Overigens vind ik dit font vreselijk en onleesbaar voor leesteksten.
Scans op pag 27 moeten natuurlijk ook een beetje opgeschoond worden…
Paginanummers?? Is bij een lang document wel handig.[/list:u:e4b82f93fa]

Succes ermee :smiley:

Dat ziet er zeker netjes uit. Mooie vormgeving.

Mijn oog viel heel toevallig op een tikfout: pag 5 -> afbeelidngen

Eh... ik word er niet zo vrolijk van eerlijk gezegd: er staat een pagina op een pagina, een beginnersfout in het denken over het vlak.

Je hebt als het ware twee zetspiegels: de eerste bepaalt door de marges en daarbinnen weer een tweede zetspiegel met marges tov de kop/voetregel (met paginanummers)
Denk niet in ‘vlak op vlak’ maar in 1 bladspiegel en 1 zetspiegel.