Effect van Programma MAIL : lijkt op zelfgemaakt virus?

Collegae in Apple

Helaas, ik was zo onverstandig om in mijn mailprogramma van Apple via REGELS een afwezigheidsmelding te maken. Ik had toen nog niet door dat je dat alleen kon doen bij Webmail, en dat is MAIL niet.

“ANTWOORD” bij binnengekomen mail had ik aangeklikt.

Gevolg was dat ik een salvo aan mail binnen kreeg, die binnen enkele minuten was opgelopen tot honderden mails en daarmee werd het volgens mijn ISP Ziggo SPAM.

Ik kreeg namelijk telkens van o.a. Mailer-Daemon@smtpq1.tb.mail.iss.as9143.net
het volgende bericht terug (die ik dus via MAIL wel zelf genereerde…:

Dit bericht is afkomstig van de mail-server.

U stuurde het volgende bericht, maar dat kon niet aan iedereen worden bezorgd:

======================================================================
Onderwerp: Re: Mail niet afgeleverd : retour afzender
Dag afzender, Dank voor uw bericht. Dezer dagen lees ik mijn mail echter niet. Neem in geval van vragen en boodschappen voor de Vrienden van =20 Amelisweerd contact op met Jos xxxxxxx, jos xxxxxxnborg@ziggo.nl =20 of 030 - xxxxxxx. Ik ben nu van plan dat vrijdag 4 september weer te gaan doe

Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:

Mailer-Daemon@smtpq4.tb.mail.iss.as9143.net
retry timeout exceeded

GEVOLG TWEE is dat mijn Internetaansluiting inmiddels door ZIGGO voor twee weken is geblokkeerd. Ik weet waar ik dat genereren van die mail kan uitzetten, namelijk via het vinkje bij die ene REGEL, maar dat helpt dus niet.

Wie weet raad?

Jos,

Ten eerste raad ik je aan om direct je e-mailadres en telefoonnummer te verwijderen uit je geplaatste bericht. Spambots struinen voortdurend het internet af op e-mailadressen…
Haal de door jou gemaakte regel weg uit Mail programma. De regel genereerde kennelijk een “loop”.
Neem vervolgens contact op met je provider en leg de situatie aan hen uit. Mogelijk dat ze de afsluiting snel weer ongedaan maken.

Succes

[quote:e777be6152="Leander"]Jos,

Ten eerste raad ik je aan om direct je e-mailadres en telefoonnummer te verwijderen uit je geplaatste bericht. Spambots struinen voortdurend het internet af op e-mailadressen…[/quote:e777be6152]
Heb ik inmiddels gedaan, dank voor je tip

[quote:e777be6152]Haal de door jou gemaakte regel weg uit mail programma.[/quote:e777be6152]
Had ik al gedaan

[quote:e777be6152]Neem vervolgens contact op met je provider en leg de situatie aan hen uit. Mogelijk dat ze de afsluiting snel weer ongedaan maken.[/quote:e777be6152]
Dat heb ik gedaan, maar Ziggo zegt dat de mail van mij zelf afkomstig is, en dat klopt !

Heb je meer tips?

Jan

[quote:8abfdd4cd1="jkdg"][quote:8abfdd4cd1="Leander"]Jos,

Ten eerste raad ik je aan om direct je e-mailadres en telefoonnummer te verwijderen uit je geplaatste bericht. Spambots struinen voortdurend het internet af op e-mailadressen…[/quote:8abfdd4cd1]
Heb ik inmiddels gedaan, dank voor je tip
[/quote:8abfdd4cd1]

Is klaarblijkelijk nog niet gelukt (ja, mijn cache is geleegd): Ik zie je e-mailadres en telefoonnummer nog steeds hierboven in je bericht staan.

Even verduidelijking, het bericht tussen de ------------------- en ------------------------- is wat ik van de Ziggoserver terugkrijg.

Dat bericht omvatte mijn afwezigheidsmelding van mij = jan = jkdg. Jos was degene die tijdens mijn afwezigheid mijn zaken waarnam.

Helpt dit?

Dank voor het meedenken

jan

Jan, Verwijder het e-mailadres en telefoonnummer van Jos tussen de ------------------- en ------------------------- uit jouw forumbericht.

[quote:b8de329587]jkdg

Onderwerp: Re: Mail niet afgeleverd : retour afzender
Dag afzender, Dank voor uw bericht. Dezer dagen lees ik mijn mail echter niet. Neem in geval van vragen en boodschappen voor de Vrienden van =20 Amelisweerd contact op met Jos Kloppenborg, hierstaateenmailadres@ziggo.nl =20 of telefoonnummer. Ik ben nu van plan dat vrijdag 4 september weer te gaan doen. [/quote:b8de329587]

Leander bedoelt dat je dat mailadres uit je bericht op het forum moet halen!!!
Hier ga je bergen spam door krijgen!

[quote:03e024b159="sidartha"] Leander bedoelt dat je dat mailadres uit je bericht op het forum moet halen!!! Hier ga [u:03e024b159][b:03e024b159]je[/b:03e024b159][/u:03e024b159] bergen spam door krijgen![/quote:03e024b159]

Ja, dat bedoel ik inderdaad.

Je = Jos
Jos wordt – als je nu niet snel actie onderneemt – de SPAM-klos
:sealed:

Maar wat heeft webmail hier mee te maken?

Kennelijk bedoelt Jan met webmail z'n Ziggo webmail waar hij regels kan kan aanmaken op de beschreven manier. Hij dacht dat het in mail ook zo werkte, terwijl hij een instelling maakte die op ieder binnengekomen bericht automatisch een reply verzendt.

Je kan zo in een lus terechtkomen van heen en weer gaande mailtjes op de smtp server en dat vindt Ziggo niet leuk (en ik hoor ze denken “sommige mensen moeten van een computer afblijven”) :wink:

Gewoon ongedaan maken wat je deed, desnoods een nieuwe account aanmaken in overleg met Ziggo en dan kun je gelijk maandag weer aan de slag.

Dus je denkt dat hij deze regel in zowel in mail als in webmail gemaakt?

[quote:0436911020="jkdg"]Collegae in Apple

Helaas, ik was zo onverstandig om in mijn mailprogramma van Apple via REGELS een afwezigheidsmelding te maken. Ik had toen nog niet door dat je dat alleen kon doen bij Webmail, en dat is MAIL niet.

“ANTWOORD” bij binnengekomen mail had ik aangeklikt.

GEVOLG TWEE is dat mijn Internetaansluiting inmiddels door ZIGGO voor twee weken is geblokkeerd. Ik weet waar ik dat genereren van die mail kan uitzetten, namelijk via het vinkje bij die ene REGEL, maar dat helpt dus niet.

Wie weet raad?[/quote:0436911020]

haha ik had precies hetzelfde toen ik in mail een afwezigheidsmelding probeerde te maken. Hij ging alles wat al in mijn inbox stond een mail sturen met de afwezigheidsmelding.

Ik doe alles via mijndomein.nl en die stopten gelukkig de stroom mails na pak 'm beet 40 mails? Ik werd even geblokt, een uurtje geloof ik. toen werkte het weer.

Jammer dat er geen normale afwezigheidsmelding in Mail zit. Heb een imac die altijd aan staat dus het zou prima kunnen.

Weet iemand de exacte instellingen hiervoor?

Als je als voorwaarde gebruikt: 'Ontvangstdatum - is minder dan - 1 - dagen oud'? Dan krijgen alleen nieuwe inkomende mailtjes een bericht, lijkt me.

[quote:f7c3324893="Oppie"]Als je als voorwaarde gebruikt: 'Ontvangstdatum - is minder dan - 1 - dagen oud'? Dan krijgen alleen nieuwe inkomende mailtjes een bericht, lijkt me.[/quote:f7c3324893]

Dit is een hele slimme, Oppie! Had ik echt niet door. Dank. Ook aan de zovelen die reageerden op mijn oproep.

Wie is er voor dat:

1. het zelf genereren van eigen spam in REGELS in MAILVOORKEUREN wordt gesignaleerd cq geblokkeerd?
    2.een “afwezigheidsmelding” wordt opgenomen in de HANDLEIDING van onze MAC’s / MAILprogramma (met beschrijving van het restrisico?)

Is dit iets voor een poll op het forum?

Waarna we er een slimme actie bij bedenken?

Jan
een :apple: :apple: :apple: liefhebber