Effecten gezocht

Ik ben een film aan het maken met iMovie, en dat gaat eerlijk gezegd best aardig. Er zijn alleen drie dingen die ik niet kan (vinden):

• Kan ik ook Flash-filmpjes importeren in m’n film, heb wel eens gehoord dat dat kan. Dan kun je immers veel vettere titels maken…
  • Is er een plugin waarmee je je film kunt ‘omdraaien’, dus dat het laatste frame het eerst wordt en het eerste frame het laatste?
  • Kan ik op een of andere manier verschillende filmpjes in vakken zetten? Dus dat je een soort N-vakken hebt, maar dat in ieder vak een ander filmpje komt.

Nu heb ik hier ook een geleend CD’tje van FCP liggen, en ik heb zo het vermoeden dat ik dat iervoor nodig ga hebben. Ik snap inmiddels zo’n beetje de basics van FCP. Zou iemand mij met deze dingen verder kunnen helpen, misschien weet iemand goede plugins of tutorials ofzo?

Alvast bedankt :slight_smile:

zou gewoon 's gaan pielen met FCP - op zich is het niet zo ingewikkeld, zeker als je je in eerste instantie bij de basis houdt 8)

Imovie is gemaakt om dv-bestanden te monteren, dus als je flash wilt gebruiken, dan moet je je flash-bestand eerst exporteren als dv of dvcpro. Als je dit gedaan hebt, sleepen naar je archiefpaneel van Imovie. Let wel de Quicktime preview ziet er wat onscherp uit, maar als je je definitieve film vanuit Imovie exporteert is ie perfect.

P.s. Ik gebruik zelf Flash MX, ik weet niet of dit met eerdere versies mogelijk is

:mrgreen:

Ga eens prutsen met Adobe After Effects, daarin kan je Flash files importeren als ik goed heb. Dus niet met een editor maar met een beetje goede compositing tool.

Combustion is ook lekker werken trouwens, ik gebruik alles door elkaar en merk daardoor dat veel bestandsformaten met wat geduld en omwegen soms verbazingwekkend “compatible” met andere programma’s blijken zo door het proces heen…

[quote:95b1dffe60="justketchup.nl"]Ga eens prutsen met Adobe After Effects, daarin kan je Flash files importeren als ik goed heb. Dus niet met een editor maar met een beetje goede compositing tool.

Combustion is ook lekker werken trouwens, ik gebruik alles door elkaar en merk daardoor dat veel bestandsformaten met wat geduld en omwegen soms verbazingwekkend “compatible” met andere programma’s blijken zo door het proces heen…[/quote:95b1dffe60]

after effects / combustion is wellicht wat te zwaar voor je wensen… maar wel erg leuk!