EID card reader

Ben een bezitter van een Electronische Identiteitskaart, heb een lezer aangeschaft die MAC compatibel is (ACR38U) , de driver geinstalleerd en nu begint het ik heb het pakketje van de Belgische E-government voor Mac bezitters geinstalleerd, via terminal zoals beschreven in de "readme". Het werkt niet. Is er al iemand onder de belgen die dit aan de praat heeft kunnen krijgen? en hoe? Alvast bedankt op voorhand :sealed:

'k heb ook zo'n identiteitskaart... maar waarom nu al aankoppelen aan de mac?? Zijn nog bitter weinig toepassingen voor... maar dit effe off-topic.

(verder ot) [quote:63a5b7c764="Jello"]maar waarom nu al aankoppelen aan de mac?? Zijn nog bitter weinig toepassingen voor... maar dit effe off-topic.[/quote:63a5b7c764] Je kan je mails er al zonder problemen digitaal mee ondertekenen (en/of versleutelen). Persoonlijk vind ik dat één van de belangrijkste toepassingen van de eID. Voor de rest biedt het erg weinig boven een gewone identiteitskaart.

Ik denk dat je best de fabrikant hierover eens kan mailen. Ik denk niet dat er al veel gebruikers zijn van zulke toestellen…

Je kan er je belastingsaangifte mee certifieren. Documenten aanvragen en digitaal mee ondertekenen kan ook gebruikt worden met acrobat.

[quote:dbb3b00c5f="Dalleke"]Je kan er je belastingsaangifte mee certifieren. Documenten aanvragen en digitaal mee ondertekenen kan ook gebruikt worden met acrobat.[/quote:dbb3b00c5f] Voilà, nog enkele redenen. Ik kan me voorstellen dat dit vooral handig kan zijn als je een bedrijfje runt. Een digitale ondertekening heeft in België trouwens dezelfde waarde als een gewone handtekening. Het bespaart je dus het heen-en-weer gefax bij contracten en dergelijke...