eigen FTP server

Hallo, Ik wil graag een eigen ftp server opzetten. Niet zo een waarbij je computer dag en nacht aan moet staan maar een die werkt via mijn ruimte van mijn website ofzo. Waar kan ik dat mee doen?

System Preferences -> Sharing -> FTP Access?

Doet dat niet wat jij net vraagt misschien?

Daarvoor moet zijn Mac dus dag en nacht aan staan, en dat is niet wat de topic starter vraagt.

Kijk eens naar de mogelijkheden die jouw internet provider biedt. Vaak heb je een webruimte die je op verschillende manieren kunt benaderen. FTP is daar meestal één van.

Sorry, ik had te snel (en verkeerd) gelezen, dacht dat dat net geen probleem was :)

Webruimte van je provider is een goeie tip, alleen zit je daar meestal met een vrij beperkte opslagcapaciteit (50Mb is gangbaar). En meestal heb je ook maar 1 gebruikersnaam & wachtwoord. En ik denk niet dat je die onmiddelijk wilt doorgeven aan anderen.

kijk een op www.herejezus.nl 500mb gratis web/ftp ruimte! ideaal :D

Ja, dat snap ik. Maar hoe regel ik het beheer ervan. Stel ik eenmalig even iemand toegang verstrekken tot die ruimte. Dus paswoord en username geven etc etc. Met welk programma doe ik dat?

Kennen jullie www.dropload.com al? Erg handig voor grote files gratis mailen.

[quote:a10a910248="zjem"]Ja, dat snap ik. Maar hoe regel ik het beheer ervan. Stel ik eenmalig even iemand toegang verstrekken tot die ruimte. Dus paswoord en username geven etc etc. Met welk programma doe ik dat?

Kennen jullie www.dropload.com al? Erg handig voor grote files gratis mailen.[/quote:a10a910248]

je bedoelt een soort van ftp op je eigen site denk ik? net alshier ?

hmm weetnie hoe dat moet zou ik ook wel willen.