Eigen NNTP server/gateway onder OS X?

Ik heb op mijn forum een koppeling gemaakt met een UseNet nieuwsgroep. Berichten uit nl.huisdier.algemeen komen hierdoor in een forum op DierenForum.com te staan. Ik gebruik daarvoor een gratis newsserver (news.readfreenews.net) maar deze staat niet toe dat ik berichten plaats waardoor reakties die mensen op mijn forum geven niet in de UseNet nieuwsgroep terecht komen.

Via mijn eigen provider kan IK wel news posten, maar die staat het weer niet toe vanaf mijn forum omdat de server waar het forum op staat geen deel uitmaakt van het netwerk van Chello.

De enige oplossing die ik momenteel heb kunnen bedenken is zelf op mijn computertje thuis een NNTP server draaien welke de gewenste nieuwsgroep van mijn provider mirrored en deze vervolgens full access geven voor mijn forum.

[b:44844991c9]Nu is dus mijn vraag; zoe zet ik onder OS X een beetje eenvoudig een NNTP server op die de gewenste groep(en) van mijn provider synct en deze als server weer beschikbaar stelt voor de “buitenwereld”?[/b:44844991c9]

Of als iemand een andere oplossing weet om op mijn forum (welke op een server in Amerika staat) volledig toegang te geven tot nl.huisdier.algemeen dan hoor ik dat ook graag.

[quote:fe82667715="iRuben"]Ik heb op mijn forum een koppeling gemaakt met een UseNet nieuwsgroep. Berichten uit nl.huisdier.algemeen komen hierdoor in een forum op DierenForum.com te staan. Ik gebruik daarvoor een gratis newsserver (news.readfreenews.net) maar deze staat niet toe dat ik berichten plaats waardoor reakties die mensen op mijn forum geven niet in de UseNet nieuwsgroep terecht komen.

Via mijn eigen provider kan IK wel news posten, maar die staat het weer niet toe vanaf mijn forum omdat de server waar het forum op staat geen deel uitmaakt van het netwerk van Chello.

De enige oplossing die ik momenteel heb kunnen bedenken is zelf op mijn computertje thuis een NNTP server draaien welke de gewenste nieuwsgroep van mijn provider mirrored en deze vervolgens full access geven voor mijn forum.

[b:fe82667715]Nu is dus mijn vraag; zoe zet ik onder OS X een beetje eenvoudig een NNTP server op die de gewenste groep(en) van mijn provider synct en deze als server weer beschikbaar stelt voor de “buitenwereld”?[/b:fe82667715]

Of als iemand een andere oplossing weet om op mijn forum (welke op een server in Amerika staat) volledig toegang te geven tot nl.huisdier.algemeen dan hoor ik dat ook graag.[/quote:fe82667715]

Hi iRuben

Heb je al eens gekeken naar Rumormill, een NNTP server, vroeger van Stairways, heet tegenwoordig Swaystairs. Je kunt dit installeren op je eigen computer, zoek er eens naar via Versiontracker. Of je ISP dit leuk vind als je eigen server software draait moet je natuurlijk afwachten, maar Rumormill is misschien wel iets voor je. Hopelijk heb je hier wat aan aan dit antwoord.
Grtz
Boskabouter