eigen webpage werkt niet op ADSL dynamic - Hoe kan dat

Toen ik op normale telfoonlijn was kon ik mijn persoonlijke webpage sharing plaatsen. Nu heb ik ADSL ( Dyanamic) Speadstream met een Asanté switcher en kan het niet meer. Hoe kan dit wel kunnen. of wel kan ik hier ook een server plaatsen. ???

Als je een donateur wordt, dit kan al vanaf €10,- per jaar, dan krijg je een email en webspace.

Op deze webspace kun je je eigen websites plaatsen. Je url wordt dan www.macosx.nl/~jouw naam/index.html

Dus misschien iets voor jou? In ieder geval een stuk goedkoper dan .mac!

Beste Milo,

Als "tegen-"antwoord voor die van iGor :wink: :

Het probleem is -hoogstwaarschijnlijk- dat je gebruik maakt van een router, die er voor zorgt dat je je internet-verbinding ook kunt delen met meerdere computers.

Omdat, in plaats van met je gewone telefoonlijn, niet je "werk-"computer maar de router het IP-adres van de buitenwereld heeft, zal iedereen van buitenaf bij je router terecht komen, als ze naar jou toe surfen; de computer/het apparaat waar níet de websharing op draait.
Om dit te "fixen" zal de router moeten "weten" waar de aanvragen voor de web-pagina's heen moeten, met behulp van een zogenaamde port-mapping. Poort 80 (waar alle webverkeer over draait) zal m.b.v. portmapping moeten verwijzen naar het IP-adres van de computer waar websharing op draait.
Dit is hoogstwaarschijnlijk terug te vinden in de handleiding van je router.

Groetsels,

Patrick