Eigen Webserver

Ik heb een website gemaakt voor iemand en nou wil ik de site op mijn oude G3 zetten met OS 9.2.2 en heb het regelpaneel webserver aan gezet en de bestanden in de juiste map geplaats "Webpagina's". Van mijn G4 kan ik de site openen in mijn brouwser door http://192.168.1.101/ in te typen en dat gaat goed en alles werkt, maar nu van een andere lokatie. Ik heb een router tussen de macs staan en heb degene die de site wil bekijken mijn wan ip opgeven maar dan werkt het niet. Ik snap niet wat er fout is, volgens mij staan alle inslellingen goed.

wat zie ik over het hoofd???

groeten ilja

Misschien zit ik er helemaal naast maar moet ie niet hier?

Mac>Bibliotheek>Webserver>Documents

dat is mij geleerd

ja dat klopt maar dat is in OSX maar de site staat opeen G3 met OS 9.2.2

Zijn G3 draait nog op OS 9.2.2 :wink: Heb je je router wel 'geportmapped' naar het interne IP van die G3?

ik zal de volgende keer even mijn ogen opendoen 8)

[quote:bb133f1c9b="Syndic"]Zijn G3 draait nog op OS 9.2.2 :wink: Heb je je router wel 'geportmapped' naar het interne IP van die G3?[/quote:bb133f1c9b]

oke maar hoe moet je dat dan doen

Je moet je router vertellen dat al het webverkeer dat via poort 80 op het IP van je router binnenkomt naar het interne vaste IP nummer gaat van je G3. Wat voor router heb je? Je kan via een browser je router configureren. Uitleggen hoe je dat doet hangt helemaal af van wat voor router je hebt :wink:

Bij de meeste routers wordt dat 'Port forwarding' genoemd. Hierbij geef je op dat verzoeken aan de router voor poort 80 (standaard voor html), doorgesluisd moeten worden naar intern ip-nr 192.168.0.101 (in jou geval). Dus: duik in je routerinstellingen en: succes! :lol:

[edit]oeps, ik zie dat Syndic me (deels) al voor geweest is. In elk geval nog steeds succes[/edit]

ik heb een E-Tech ADSL/KabelRouter en ik weet dat je door 192.168.1.1 bij de instellingen kunt komen maar daar staan zoveel instellingen maar ik weet niet hoe je dit moet doen.

Maak anders ff een screenshot van je router configuratie...

[quote:bb2867ed74="Syndic"]Maak anders ff een screenshot van je router configuratie...[/quote:bb2867ed74]

ja maar ik kan geen screenshot plaatsen en ik weet niet hoe dat wel kan en je hebt verschillende schermen en dit zijn de woorden in het linker veld
Device Admin
Status Monitor
Main Settings
DHCP Settings
Login
URL Filters
IP / Port Filters
Special Apps
Virtual Server
DMZ Host
Dynamic Routing
Static Routing
DDNS
en ik heb een Dynamisch IP adress maar dit is al 2 jaar het zelfde

[quote:a843c20aa5="sabine"]ik zal de volgende keer even mijn ogen opendoen 8)[/quote:a843c20aa5]

…of die zonnebril afzetten, helpt misschien ook :wink:

De port forward zit onder Virtual Servers.

Daar moet je een public en een private port invullen. Deze kunnen beide op 80 staan.

Protocol mag op TCP.

Host IP Address is het interne adres van je webserver.

Als het goed is dan Add Settings en Save Settings.

Nou, dat moet toch gaan lukken 8) .

oke het is laat maar ik ga het proberen en bedankt